usługi

Doradztwo marketingowe

Marketing, który przełoży się na wyniki Twojej firmy

Pomagamy firmom sprzedającym produkty i usługi w tworzeniu skutecznych strategii marketingowych, które wspierają działania sprzedażowe i pozwalają pozyskiwać wartościowe leady (kontakty biznesowe).

Wyzwania związane z prowadzeniem działań marketingowych

Pracując z klientami często słyszymy o problemach z marketingiem w ich firmach.

Wśród tych występujących najczęściej  możemy wymienić następujące:

  • „Nasz marketing nie działa / nie sprzedaje”
  • „Nie wiemy, jak robić marketing, żeby ściągał do nas klientów”
  • „Instagram LinkedIn, YouTube – jest tyle kanałów, ale nie wiemy, który wybrać i jakie publikować tam treści”
  • „Jak przekonać klienta, żeby wybrał nasz produkt / naszą usługę”
  • „Marketing pochłania dużo czasu i zasobów finansowych, ale nie przynosi nam konkretnych efektów”
  • „Dział marketingu i dział sprzedaży nie chcą ze sobą współpracować”
  • „Potrzebujemy marketera, ale trudno nam znaleźć pracownika, który rozumie specyfikę naszej branży, a jednocześnie ma doświadczenie w marketingu B2B”

Firmy, które się do nas zgłaszają wiedzą, że uporządkowanie procesów i działań marketingowych pomoże ich firmie iść do przodu i dalej się rozwijać.

Na czym polega doradztwo w marketingu B2B?

Doradztwo w marketingu B2B to skorzystanie z usług eksperta, który pomaga poprawić procesy marketingowe w firmie. Nasi konsultanci współpracują z różnymi branżami. Dobrze znają procesy sprzedażowe i marketingowe, a dzięki doświadczeniu potrafią dopasować wiedzę do specyfiki firmy i stworzyć strategię marketingową dopasowaną do jej potrzeb.

Piramida-ARE

Efekt doradztwa w marketingu B2B to jednak nie tylko gotowe zalecenia do wdrożenia.  W Qmatch pracujemy ramię w ramię z managerami i pomagamy wprowadzić zaproponowane zmiany w dziale marketingu. Na bieżąco analizujemy też efekty i wdrażamy modyfikacje, aby realizować założone w strategii cele firmy i tworzyć marketing, który daje oczekiwane efekty.

Dla większości firm bardzo ważny jest aspekt pozyskiwania leadów, dla nas też! Dlatego to ważny element każdego projektu. 

Doradztwo marketingowe - nasze usługi

Strategia marketingowa B2B

Strategia marketingowa B2B powinna być dopasowana do potrzeb firmy i realizować jej cele. Stworzymy strategię marketingową, która pomoże wypromować firmę i pomożemy wdrożyć ją w życie.

Strategia digital

Strategia digital to odpowiedź na to, w jaki sposób marka zamierza działać w kanałach digital. Jakie kanały warto wybrać? Doradzimy, które z nich będą odpowiednie dla Twojej firmy i pomożemy określić cele działania online.

Interim Marketing Director /
Interim Marketing Manager

Interim Marketing Director lub Interim Marketing Manager to osoba, która tymczasowo zarządza marketingiem w organizacji. Doświadczony konsultant pomoże zoptymalizować procesy marketingowe i usprawnić pracę zespołu. Możemy też wesprzeć Twoją firmę w rekrutacji pracowników do działu marketingu.

Audyt procesów i strategii marketingowej

Sprawdzimy procesy marketingowe w firmie i pomożemy je zoptymalizować. Pracujemy razem z managerami i zespołem marketingu, aby dokładnie poznać każdy etap działania. Dzięki temu powstają procesy, które skutecznie działają długo  po skończeniu współpracy.

Poprawa skuteczności zespołu marketingu i sprzedaży

Pomożemy zwiększyć efektywność działania zespołu marketingu i poprawić jego współpracę z działem handlowym i działem sprzedaży. Skuteczna współpraca działu marketingu i działu sprzedaży może przynieść realne korzyści Twojej firmie. 

Dlaczego warto uporządkować marketing w firmie sprzedającej do sektora B2B?

Sprzedaż B2B, czyli sprzedaż dla biznesu jest znacznie bardziej złożona niż ta B2C (kierowana do klienta indywidualnego). W sprzedaży B2B klient, zanim podejmie decyzję, przeprowadza dokładny research, gromadzi dane i logiczne argumenty za podjęciem współpracy z firmą, a osób, które decydują o współpracy często jest kilka. W dodatku są to osoby na różnych szczeblach.

W sprzedaży B2B proces decyzyjny jest długi i trzeba to uwzględnić w podejmowanych działaniach marketingowych. Brak uwzględnienia specyfiki sprzedaży dla Klientów B2B w marketingu bardzo często powoduje opisane wcześniej problemy.

Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie doradztwo marketingowe?

  • Marketing zacznie być wsparciem dla sprzedaży
  • Działania marketingowe będą kierowane do klientów w tych kanałach, gdzie szukają Twojego produktu albo usługi
  • Optymalizacja czasu i kosztów marketingu B2B w firmie
  • Zaangażowany i efektywny dział marketingu, który prowadzi działania zgodne ze specyfiką branży
  • Powstanie spójna strategia, która wskaże jeden kierunek działań do realizacji i ograniczy częste zmiany kursu i pomysłów na działanie
  • Większa skuteczność w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych

Doradztwo marketingowe - jak wygląda współpraca z Qmatch?

Wypracowaliśmy schemat współpracy, który pozwala skutecznie usprawniać procesy marketingowe w firmie.

Zanim jednak rozpoczniemy wprowadzanie zmian, musimy poznać Twoją firmę. Dowiedzieć się więcej o modelu biznesowym, oferowanych produktach albo usługach, poznać wartości, aktualne sposoby komunikacji z klientem oraz proces jego obsługi i sprzedaży w firmie.

Dlatego współpraca rozpoczyna się od analizy, wywiadów 1:1 i zmapowania obecnych procesów marketingowych w firmie.

  • Przeprowadzimy audyt aktualnych działań marketingowych - porozmawiamy z pracownikami działu marketingu, zmapujemy szczegółowo proces.
  • Wskażemy obszary do poprawy - po zakończonym audycie wskażemy, gdzie proces marketingu można zoptymalizować.
  • Zaplanujemy szczegółowe kroki i plan poprawy marketingu B2B w firmie.
  • Ułożymy skuteczny proces oraz strategię marketingu i pomożemy go wprowadzić. Działamy tak także kiedy nie tworzymy nowego tylko usprawniamy istniejący proces marketingowy w firmie.
  • W czasie wdrożenia na bieżąco będziemy analizować postęp realizacji i efekty, a w razie potrzeby wprowadzimy zmiany.

Sprawdź jak wygląda współpraca z naszymi konsultantami

Pierwszym krokiem do poprawy marketingu jest rozmowa. Na spotkaniu omówimy potrzeby, cele i oczekiwania oraz odpowiemy na wszystkie pytania o usługę doradztwa marketingowego, tworzenie strategii b2b, strategii digital lub dotyczące innych działań marketignowych.

Zaufały nam firmy
logo albeco
duraline logo
Mpack logo
kingspan light air
pulsar bhp
Nat Cargo logo
fast it logo
duży ben logo
wgt logo

Czy warto skorzystać z usług doradztwa marketingowego?

Czy warto skorzystać z usług doradztwa marketingowego  i wsparcia przy poprawie procesów w marketingu B2B?

  • Współpraca z ekspertem spoza organizacji daje świeże spojrzenie na procesy w firmie, dzięki temu łatwiej zlokalizować obszary do poprawy.
  • Nasi konsultanci dzięki doświadczeniu zdobytym we współpracy z firmami z pokrewnych branż pomogą stworzyć strategię marketingu opartą na skutecznych rozwiązaniach, które działają w firmach naszych klientów.
  • Koszty konsultacji są osiągalne nawet dla małych firm, a efekty mogą sprawić, że działania marketingowa i praca działu marketingu zaczną przynosić konkretne efekty przekładalne na zyski.
  • Skorzystanie z usług doradztwa marketingowego i zatrudnienie konsultanta znacznie przyspiesza proces poprawy działania firmy - to brak długotrwałych rekrutacji i konieczności zatrudniania ekspertów na stałe.

Doradztwo marketingowe - jakie są koszty?

Koszty doradztwa marketingowego dopasowujemy do potrzeb firmy. Z naszych usług mogą korzystać też małe i średnie przedsiębiorstwa.

Na co dzień działamy ze spółkami giełdowymi, spółkami właścicielskimi, ale też firmami rodzinnymi. Chcemy, żeby jak najwięcej firm miało szansę usprawnić swój marketing B2B i skorzystać z naszego doradztwa marketingowego.

Każda współpraca zaczyna się od bezpłatnej konsultacji. Wybierz termin w kalendarzu i porozmawiajmy o potrzebach i wyzwaniach, z którymi mierzy się Twoja firma.

Na tej podstawie dobierzemy potrzebne rozwiązania.

Napisz do nas

Newsletter

To nie newsletter sprzedażowy o naszych usługach, to raczej zbiór opinii na podstawie tego co się dzieje w projektach realizowanych w Qmatch Consulting.

Naszym celem jest koncentracja na wyzwaniach, z którymi zmaga się nasz klient, oraz prezentowanie metod, którymi im wspieramy. Zagadnienia, które  omawiamy, intensywnie stymulują nasze procesy myślowe, i mam nadzieję, że będą miały podobny wpływ na Ciebie.

W każdym wydaniu naszego biuletynu skupimy się na jednym konkretnym temacie, dając Ci możliwość głębszego zrozumienia i refleksji nad istotnymi aspektami prowadzenia biznesu.

Scroll to Top