USŁUGI

Skuteczne systemy premiowe i systemy prowizyjne

Zwiększamy efektywność istniejących systemów prowizyjnych, premiowych i motywacyjnych. Analizujemy ich skuteczność i dobieramy najlepsze metody motywowania pracowników.   

Tworzymy również systemy premiowe i inne systemy motywacyjne od podstaw, tak aby wspierały realizację celów organizacji oraz były motywujące dla pracowników.

Bezpłatny e-book "7 kroków do stworzenia skutecznego systemu premiowego"

System motywacyjny w firmie - nasze usługi

Systemy prowizyjne

Tworzymy systemy prowizyjne od podstaw i zwiększamy efektywność już istniejących systemów w działach handlowych i nie tylko. Dopasowujemy prowizyjny system wynagrodzenia do celów, zwiększamy jego skuteczność i analizujemy kosztochłonność.

Systemy premiowe

Projektujemy systemy premiowe od podstaw oraz modyfikujemy te istniejące. Budujemy proste i skuteczne systemy premiowe dla całej organizacji oparte na zrozumiałych dla pracowników zasadach. Dopasowujemy systemy do działów i ich wymagań.

Systemy motywacyjne

Budujemy złożone systemy, które łączą benefity płacowe z benefitami pozapłacowymi. System motywacyjny w firmie powstają z elementów, które mają pozytywnie wpływać na motywację pracowników, także poprzez aspekty miękkie.

Dla kogo jest doradztwo przy systemie motywacyjnym?

Z naszych obserwacji ze współpracy z klientami wynika, że systemy motywacyjne w firmie, które funkcjonują długo, nie zawsze są w pełni efektywne. Albo od dawna są niezmieniane, albo zmieniano je w sposób chaotyczny.

Doradztwo przyda się firmom, w których potrzebne jest świeże spojrzenie na istniejący system premiowy czy prowizyjny. Kiedy system motywacyjny w firmie (niezależnie czy chodzi o system premiowy, czy system prowizyjny) nie daje oczekiwanych efektów, warto poznać opinię doradcy, który wskaże słabe punkty i sposoby zwiększenia jego efektywności.

Pracujemy dla firm kilkuosobowych i takich, które zatrudniają tysiące osób. Nasze usługi są zawsze dopasowane do danej organizacji, jej potrzeb i możliwości. 

Umów się na rozmowę

Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Telefon: +48 783 338 700

tomasz-nalewajk-qmatch-konsultant-umow-rozmowe.png
TOMASZ NALEWAJK
CONSULTANT

Dla kogo są systemy premiowe?

System premiowy może posiadać każda organizacja.

System premiowania jest źródłem rozwoju firmy. Wspiera efektywne działanie zespołów i pracowników. Jednak kiedy zaczynamy projektowanie systemu premiowego, warto pamiętać, że potrzebne są elastyczne rozwiązania, które z łatwością dopasują system premiowania pracowników do wymagań stawianych przez rynek.

System premiowy można wdrożyć dla całej firmy lub tylko dla wybranych działów

Decyzja o tym, w których działach zostanie wprowadzone premiowanie pracowników, zależy w dużej mierze od celów i specyfiki organizacji. System premiowy powinien być także dopasowany do pracy i zadań danego działu. 

Warto pamiętać, że lepiej, aby każdy pracownik miał  szansę na premię za swój wkład w sukces firmy. System premiowania pracowników tylko dla  wybranych osób lub grup (np. tylko system prowizyjny dla handlowców) może tworzyć  sytuację podziału na “lepszych i gorszych”. To wpływa negatywnie na współpracę i buduje silosy.

Cechy dobrego systemu premiowego

  • Transparentność

    System premiowy w firmie powinien być transparentny, aby pracownicy rozumieli jego założenia i mogli oszacować, jaką otrzymają premię.

  • Wielowymiarowość

    System premiowania pracowników powinien wspierać realizację celów na różnych wymiarach - ilościowych, jakościowych, zespołowych, firmowych.

  • Spójność

    Podczas budowy systemu motywacyjnego - czy systemu premiowego, czy systemu prowizyjnego premiowania warto się skupić na tym, aby był on jak najbardziej spójny, czyli miał możliwie najmniej wyjątków od reguły.

  • Uniwersalność i indywidualizacja

    System premiowania pracowników powinien być jednocześnie uniwersalny - czyli zawierać części wspólne dla wszystkich pracowników i zindywidualizowany - czyli uwzględniać specyfikę pracy danego działu. Na przykład system premiowy w dziale sprzedaży będzie zbudowany nieco inaczej niż system premiowania pracowników produkcyjnych.

  • Elastyczność

    Dobrze zaprojektowany system premiowy dla pracowników powinien być elastyczny i odpowiadać na wymagania stawiane przez zmieniające się otoczenie rynkowe.

Na czym polega doradztwo przy systemie premiowym?

Niezależnie czy celem jest stworzenie nowego systemu, czy ulepszenie istniejącego, początek projektu to zawsze określenie celów, jakie ma spełniać system motywacyjny. W kolejnych krokach istotne jest zapoznanie się z obecnie działającymi formami motywacji i przeprowadzenie rozmów z kluczowymi managerami, aby określić ich potrzeby i oczekiwania. 

Konsultant, który prowadzi projekt, proponuje kilka rozwiązań i we współpracy z klientem wypracowuje to najlepiej pasujące do organizacji. 

Ważnym elementem projektu jest stworzenie odpowiedniej dokumentacji do systemu motywacyjnego i automatyzacja procesu wyliczania premii. 

Nasi konsultanci to eksperci z zewnątrz, którzy opracowali wiele systemów motywacyjnych dla klientów (zarówno systemów premiowych, jak i systemów prowizyjnych). Konsultant wnosi świeże spojrzenie, a jednocześnie zapewnia zasób wiedzy zdobyty podczas pracy przy podobnych projektach, potrzebny do stworzenia skutecznego systemu.

Pomagamy ulepszyć istniejące systemy motywacyjne

Często pracujemy z klientem nad ulepszeniem już funkcjonującego systemu motywacyjnego. 

Warto zająć się ulepszeniem istniejących systemów premiowych i prowizyjnych kiedy:

1) Mamy wrażenie, że system jest zbyt prosty na nasze potrzeby. Nie wspiera odpowiednio celów organizacji, sprawia, że pracownicy nie koncentrują się na tym, na czym trzeba (np. system wspiera obrót, a kluczowa jest marża). 

2) Wygląda, na to, że system jest zbyt skomplikowany. Był tworzony i rozbudowywany latami – teraz już tylko niektórzy pracownicy rozumieją wszystkie jego zawiłości. 

3) System nie motywuje. System premiowy istnieje, ale na przykład jest uznaniowy, wypłacany raz do roku i ma niewielki wpływ na codzienną pracę zespołu; albo jest wypłacany co miesiąc, ale na podstawie wskaźników, na które nie mają wpływu pracownicy, a przez to nie czują oni, że mają motywację do lepszej pracy. 

Mamy doświadczenie wyniesione z wielu projektów i dzięki temu szybko potrafimy ocenić mocne i słabe strony systemu premiowego. 

Jak wygląda proces budowy systemu motywacyjnego w firmie?

Zaufały nam firmy
logo albeco
duraline logo
Mpack logo
kingspan light air
pulsar bhp
Nat Cargo logo
fast it logo
duży ben logo
wgt logo

Systemy premiowe? Napisaliśmy e-book o ich tworzeniu

Chcesz stworzyć system premiowy w firmie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Chcemy podzielić się z Tobą dobrymi praktykami w budowaniu systemu premiowania pracowników.

Bazując na doświadczeniu zdobytym przy projektowaniu systemów dla klientów, napisaliśmy e-book „7 kroków do stworzenia skutecznego systemu premiowego”, gdzie opisujemy 7 kluczowych elementów, które ułatwią Ci pracę nad własnym system premiowym w organizacji. Wykorzystasz je przy tworzeniu systemu premiowania handlowców, systemu premiowania pracowników produkcji oraz innych działów w firmie.

Pobierz e-book zupełnie za darmo i zaprojektuj własny system premiowy w firmie.

Sprawdź artykuły i case study z budowania systemów premiowych w firmach

No posts found!

Umów spotkanie online w dogodnym dla Ciebie terminie
Zadaj nam pytanie

Chcesz dowiedzieć się, jaki system premiowy jest najlepszy dla Twojego zespołu, a może chcesz sprawdzić mocne i słabe strony działającego systemu? Napisz do nas i umów się na darmową konsultację z ekspertem. 

Scroll to Top