USŁUGI

Doradztwo w obszarze systemów premiowych i prowizyjnych

System motywacyjny i premiowy to klucz do rozwijania organizacji. Z jednej strony motywuje pracowników, a z drugiej strony pozwala realizować najważniejsze cele organizacji. Pomagamy konstruować systemy premiowe, które opierają się na metodologii MBO i są najczęściej wieloskładnikowe – opierają się zarówno na wzmacnianiu realizacji celów indywidualnych jak i celów firmowych. 

Systemy premiowe dla działów sprzedaży wymagają dodatkowej uwagi i specjalnego podejścia, gdyż to on są często głównych składnikiem wynagrodzenia, a siły sprzedaży motorem napędowym organizacji. 

 

 

system premiowy - omowienie
Umów konsultację

Dla kogo są systemu premiowe?

  1. System premiowy może posiadać każda organizacja. System premiowy jest źródłem rozwoju firmy i efektywnego działania zespołów i pracowników. Warto pamiętać jednak, że potrzebne są elastyczne rozwiązania, które z łatwością dopasują się do wymagań stawianych przez rynek.

     

  2. System premiowy można wdrożyć dla całej firmy lub tylko dla wybranych działów. Decyzja zależy w dużej mierze od celów i specyfiki organizacji. System premiowy powinien być także dopasowany do specyfiki pracy i zadań danego działu. 

Warto jednak pamiętać, że lepiej, aby każdy pracownik miał  szansę na premię za swój wkład w sukces firmy. Wynagradzanie tylko wybranych osób lub grup może tworzyć  sytuację podziału na “lepszych i gorszych”, co wpływa negatywnie na współpracę i buduje silosy.

Jak tworzymy systemy premiowe dla naszych klientów

Cechy dobrego systemu premiowego

  • Transparentność

    System powinien być transparentny, aby pracownicy rozumieli jego założenia i mogli oszacować, jaką otrzymają premię.

  • Wielowymiarowość

    System premiowy powinien wspierać realizację celów na różnych wymiarach - ilościowych, jakościowych, zespołowych, firmowych.

  • Spójność

    System premiowania powinien być jak najbardziej spójny, czyli mieć możliwie najmniej wyjątków od reguły.

  • Uniwersalność i indywidualizacja

    System powinien być jednocześnie uniwersalny - czyli zawierać części wspólne dla wszystkich pracowników i zindywidualizowany - czyli uwzględniać specyfikę pracy działu.

  • Elastyczność

    Dobrze zaprojektowany system premiowy powinien być elastyczny i odpowiadać na wymagania stawiane przez zmieniające się otoczenie rynkowe.

Sprawdź nasze artykuły i case study o systemach premiowych

Skontaktuj się z nami
Tomasz Nalewajk
Consultant
tomasz.nalewajk@qmatch.pl
+48 783 338 700

Jeśli w kalendarzu nie widzisz pasującego terminu, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy poniżej.