Strona główna » Sprzedaż B2B » Systemy motywacyjne i premiowe
USŁUGI
Doradztwo w obszarze systemów premiowych i prowizyjnych
System motywacyjny i premiowy to klucz do rozwijania organizacji. Z jednej strony motywuje pracowników, a z drugiej strony pozwala realizować najważniejsze cele organizacji. Pomagamy konstruować systemy premiowe, które opierają się na metodologii MBO i są najczęściej wieloskładnikowe – opierają się zarówno na wzmacnianiu realizacji celów indywidualnych jak i celów firmowych.
Systemy premiowe dla działów sprzedaży wymagają dodatkowej uwagi i specjalnego podejścia, gdyż to on są często głównych składnikiem wynagrodzenia, a siły sprzedaży motorem napędowym organizacji.

Dla kogo są systemu premiowe?
- System premiowy może posiadać każda organizacja. System premiowy jest źródłem rozwoju firmy i efektywnego działania zespołów i pracowników. Warto pamiętać jednak, że potrzebne są elastyczne rozwiązania, które z łatwością dopasują się do wymagań stawianych przez rynek.
- System premiowy można wdrożyć dla całej firmy lub tylko dla wybranych działów. Decyzja zależy w dużej mierze od celów i specyfiki organizacji. System premiowy powinien być także dopasowany do specyfiki pracy i zadań danego działu.
Warto jednak pamiętać, że lepiej, aby każdy pracownik miał szansę na premię za swój wkład w sukces firmy. Wynagradzanie tylko wybranych osób lub grup może tworzyć sytuację podziału na “lepszych i gorszych”, co wpływa negatywnie na współpracę i buduje silosy.
Jak tworzymy systemy premiowe dla naszych klientów

Cechy dobrego systemu premiowego
-
Transparentność
System powinien być transparentny, aby pracownicy rozumieli jego założenia i mogli oszacować, jaką otrzymają premię.
-
Wielowymiarowość
System premiowy powinien wspierać realizację celów na różnych wymiarach - ilościowych, jakościowych, zespołowych, firmowych.
-
Spójność
System premiowania powinien być jak najbardziej spójny, czyli mieć możliwie najmniej wyjątków od reguły.
-
Uniwersalność i indywidualizacja
System powinien być jednocześnie uniwersalny - czyli zawierać części wspólne dla wszystkich pracowników i zindywidualizowany - czyli uwzględniać specyfikę pracy działu.
-
Elastyczność
Dobrze zaprojektowany system premiowy powinien być elastyczny i odpowiadać na wymagania stawiane przez zmieniające się otoczenie rynkowe.
Sprawdź nasze artykuły i case study o systemach premiowych
System premiowy w Dekpol Deweloper. Case study z budowania systemu
Celem każdego systemu premiowego powinno być z jednej strony zwiększanie szans na zrealizowanie założonych celów, a z drugiej motywowanie pracowników i zwiększanie ich zadowolenia z pracy. Te dwa elementy są...
Read MoreJak stworzyć motywujący i skuteczny system premiowy?
Badania Sedlak & Sedlak z 2021 roku przeprowadzone na próbie 75 przedstawicieli firm z obszaru HR pokazało, że w 27% firm obowiązują systemy premiowe uznaniowe, w 24% system oparty na celach,...
Read More
Jeśli w kalendarzu nie widzisz pasującego terminu, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy poniżej.