Audyt firmy
Na czym polega audyt firmy
Audyt prowadzi zewnętrzny konsultant, który podczas rozmów z kluczowymi osobami w firmie oraz analizie dostępnych dokumentów sporządza prosty dokument pokazujący silne strony oraz obszary do poprawy w firmie. To najlepszy punkt wyjścia do dalszej pracy projektowej. Audytowi może podlegać konkretny proces, usługa, dział, linia produkcyjna czy konkretna sfera, a funkcjonowanie tych obszarów zależy od wielu różnych czynników, odmiennych w każdym przedsiębiorstwie.
W Qmatch podchodzimy do każdego audytu bardzo pragmatycznie, tj. dostosowujemy jego skalę do możliwości i potrzeb firmy. Naszym celem nie jest przygotowanie kilkudzisięciostaronnicowego raportu, ale wyłonienie kilku inicjatyw, które spowodują, że firma zrobi skok do przodu w jakimś obszarze. Nie tworzymy biurokracji, bo po prostu jej nie lubimy.
Jakie obszary można objąć audytem
Dobry audyt każdorazowo jest dopasowany do potrzeb firmy. Aut firmy można również podzielić na części, ponieważ pierwsza część audytu może nam wskazać atrakcyjne kierunki działania. Wtedy warto zająć się najbardziej pilnymi obszarami, a drugą część audytu przeprowadzić w późniejszym czasie.
-
Procesy sprzedaży
-
Systemy motywacyjne (premiowe i prowizyjne)
-
Strategia rozwoju
-
Komunikacją między i wewnątrzdziałowa
-
Zarządzanie zespołami i delegowanie
-
Procesy decyzyjne
-
Rekrutacja pracowników
-
Wykorzystywane narzędzia i aplikacje
-
Obieg dokumentów
-
Struktura komunikacja w ramach Zarządu oraz kadry managerskiej
-
Wdrażanie nowych pracowników
-
Obsługa klienta

Jak pracownicy reagują na audyt
Jak wygląda audyt firmowy krok po kroku
Analizujemy możliwości firmy, aby znaleźć taki zakres audytu, który nie sparaliżuje działania firmy na kilka tygodni, a pozwoli wyłonić wartościowe obszary do rozwoju.
Znając zakres audytu rozpoczynamy pracę i spotkania z wybranymi pracownikami. Pracownicy nie muszą się dodatkowo przygotowywać do takich spotkań, ponieważ z reguły pytamy ich o codzienną pracę.
W podsumowanie skupiamy się na zdefiniowaniu kluczowych zadań i inicjatyw, które są wartościowe dla firmy. Nie zależy nam na ilości stron w audycie, chcemy żeby wyniki audytu miały bezpośrednie przełożenie na działanie firmy.
Naturalnie podczas podsumowania przechodzimy do omawiania kolejnych kroków, aby nie zostawić klienta samego. Często część wniosków z audytu klient może wdrożyć samodzielnie, wtedy po prostu wspieramy go w tym procesie lub klient angażuje nas do projektu.
Dlaczego warto przeprowadzić audyt w swojej firmie?
-
W firmie jest duża rotacja
-
Wszystkie decyzje są na głowie właściciela
-
Pracownicy nie wykazują inicjatywy
-
Klienci narzekają na obsługę klienta
-
Rywalizujemy z konkurencją tylko ceną

Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz naszemu konsultantowi. Podczas takiej rozmowy opowiemy w jaki sposób pracujemy i jak rozwiązaliśmy podobne wyzwaniami. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Zaufały nam firmy























Audyt firmy - jakie są koszty?
Audyt firmy to często start współpracy z nami. Pracujemy głównie z firmami z segmentu MŚP i nasze ceny odpowiadają możliwościom finansowym tych firm. W zależności od wielkości firmy dopasowujemy zakres audyt, aby koszt był dla klienta akceptowalny. Proponujemy też naszym klientom kilka wariantów współpracy, aby łatwo było dopasować audyt do potrzeb i możliwości firmy.
Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz naszemu konsultantowi. Podczas takiej rozmowy opowiemy w jaki sposób pracujemy i jak rozwiązaliśmy podobne wyzwaniami. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Umów audyt firmy
Pracujemy z różnymi organizacjami:
- firmy rodzinne i właścicielskie
- firmy handlowe, usługowe, produkcyjne
- spółki technologiczne
- szybko rosnące małe firmy
Rozumiemy, że każda z tych firm mierzy się z innymi wyzwaniami. Odpowiednio dopasujemy rozwiązania do potrzeb i skali Twojego biznesu.