Audyt
i optymalizacja procesów biznesowych
Porozmawiaj z naszym konsultantem o wyzwaniu z jakim się mierzysz. Taka rozmowa pozwala poszerzyć perspektywę i spojrzeć na problem z innej strony. Będziesz rozmawiać z ekspertem ds. procesów.
Klienci odchodzą, marketing nie działa, a handlowcy nie osiągają już tak dobrych wyników w sprzedaży?
Źródło takiej sytuacji może leżeć w procesach biznesowych.
Pomożemy Ci usprawnić procesy w biznesie i ułożyć je tak, aby Twoja firma zaczęła osiągać lepsze wyniki i zyski.
Case study firmy handlowej
Projekt optymalizacji procesów w firmie MŚP
Zobacz, jak może wyglądać projekt optymalizacji procesów biznesowych
Audyt procesów w firmie
Nawet jeśli procesy nie zostały oficjalne spisane, każdy zespół ma swoje „praktyki”, które stosuje na co dzień w różnych obszarach pracy.
Audyt procesów w firmie, wśród których można wyróżnić np. audyt procesów zakupowych, czy audyt procesów sprzedaży pokazuje, jakie dokładnie procesy mamy w firmie.
Audyt może objąć procesy w całej firmie lub tylko te wybrane.
Mapowanie procesów, to zebranie i przedstawienie w graficznej formie rzeczywistych procesów w firmie oraz zależności między poszczególnymi zespołami i działami.
Dzięki mapowaniu każdy pracownik i manager może zrozumieć, jak robimy poszczególne rzeczy w firmie.
Takie przedstawienie procesów ułatwia wdrażanie nowych pracowników, ogranicza ilość błędów i wprowadzanie własnych standardów.
Na końcu audytu procesów biznesowych przekazujemy też raport końcowy.
Raport pokazuje, które procesy można zoptymalizować, żeby oszczędzać zasoby firmy. Przedstawiamy w nim też rekomendacje zmian.
Na tym nasza współpraca może się zakończyć, jednak sama wiedza o tym, co warto zmienić, często nie wystarcza naszym klientom, którym zależy na szybkich i realnych zmianach w firmie.
Dlatego zazwyczaj w tym momencie przechodzimy do kolejnego kroku — optymalizacji procesów.
Optymalizacja procesów w firmie
Dla kogo jest usługa optymalizacji procesów biznesowych?
Procesy kojarzą się z produkcją i korporacjami, ale tak naprawdę dotyczą każdego działu i każdej firmy bez względu na jej wielkość. Sprawdzają się doskonale np. w firmach rodzinnych. Wprowadzenie procesów to nie formalizowanie i usztywnianie organizacji, ale sposób na wyjście z chaosu.
Optymalizujemy procesy biznesowe dla małych i średnich przedsiębiorstw. Sami jesteśmy taką organizacją, więc doskonale rozumiemy, że liczą się szybkie efekty i sukcesywne ulepszenia. Dobre procesy ułatwiają zarządzanie firmą rodzinną.
Dobre momenty na optymalizację procesów w firmie:
Konieczność przygotowania organizacji na skalowanie
Wyzwania, które pojawiają się, gdy szukamy sposobów jak można zwiększyć sprzedaż lub poprawić marżowość
Chęć przekazania większej odpowiedzialności przez właściciela do swoich managerów
Case study - optymalizacja procesów biznesowych ze względu na wzrost firmy
Sygnały, że firmie potrzebna jest optymalizacja procesów

-
Zarządzanie firmą wymyka się spod kontroli
-
Pracy jest coraz więcej, ale nie widać jej efektów w przychodach i marży
-
Brakuje jasnego podziału obowiązków
-
Pracownicy mają opór przed tworzeniem nowych produktów i usług
-
Zarządzanie firmą pochłania wiele czasu i energii
-
Pracownicy często popełniają te same błędy
-
Zespół jest przepracowany. Pojawiają się problemy z motywacją do pracy. Często słyszysz, że "na nic nie ma czasu"
-
Firma traci klientów z nieznanych powodów
-
Rosną koszty operacyjne i spadają marże
-
Zadania realizowane przez pracowników wynikają z bieżących potrzeb, a nie planu lub strategii
-
Te same zadania wykonuje równocześnie kilka działów bez porozumienia ze sobą

Optymalizacja procesów w przedsiębiorstwie pozytywnie wpływa na jego funkcjonowanie
Stosujemy sprawdzoną metodę optymalizacji procesów
Na tym etapie analizujemy wszystkie lub wybrane procesy w organizacji. Wtedy też widzimy, które procesy i jak się przenikają. Sprawdzamy też które osoby są właścicielami, a które uczestnikami procesu.
Wiedząc jakie mamy procesy w organizacji, rozpoczynamy proces mapowania procesu, aby mieć wizualną podstawę do optymalizacji procesu w ramach zespołu roboczego i uczestników procesu.
W zależności od wielkości procesu przeprowadzamy 4 godzinny lub całodniowy warsztat, którego celem jest optymalizacja procesu i wytworzenie poprawionej iteracji procesu gotowej na weryfikację.
Mając opisany proces oraz osoby w niego zaangażowany planujemy wdrożenie procesu. Określamy ramy czasu, jakich efektów się spodziewamy i kto będzie osobą odpowiedzialną za codzienne "doglądanie" procesu.
Po umówionym czasie spotkamy się w gronie zespołu roboczego i weryfikujemy postawione wcześniej założenia w procesie. Często korzystamy z frameworku: Start, Stop, Continue.Present your content in an attractive Circle layout item 5. You can highlight key information with click or hover effects and style it as per your preference.
To ostatni element pętli optymalizacji nawyku. Naszym celem przekazanie jest właścicielom procesu w organizacji umiejętności i narzędzi, aby mogli samodzielnie optymalizować i rozwijać dany proces.
Optymalizacja procesów biznesowych

-
Optymalizacja procesu sprzedaży
-
Optymalizacja procesów zakupowych
-
Optymalizacja procesów operacyjnych
-
Optymalizacja procesu rekrutacji
-
Obsługa klienta
-
Komunikacja z obecnymi klientami
-
Zarządzanie projektami i zadaniami
-
Wystawianie faktur oraz ich windykacja
-
Zarządzanie finansami firmy
Tworzymy procesy, które są używane w organizacji.
Dokumentację ograniczamy do minimum. Przekazujemy też know-how. Po zakończeniu współpracy zespoły mogą samodzielnie dokonywać dalszych optymalizacji procesów w firmie.
Dlaczego warto optymalizować procesy w firmie?
-
Pozytywny wpływ na relacje z klientami
-
Mniej czasu poświęcanego na "gaszenie pożarów" i "bieżące sprawy", więcej na wartościowe zadania
-
Jasny podział obowiązków w firmie
-
Poprawa efektywności pracowników (mniej powtarzalnych błędów)
-
Optymalizacja kosztów i zasobów
Zaufały nam firmy

























Klienci o nas



Umów konsultację
Pracujemy z różnymi organizacjami:
- firmy rodzinne i właścicielskie
- firmy handlowe, usługowe, produkcyjne
- spółki technologiczne
- szybko rosnące małe firmy
Rozumiemy, że każda z tych firm mierzy się z innymi wyzwaniami. Odpowiednio dopasujemy rozwiązania do potrzeb i skali Twojego biznesu.
Praktyczna wiedza i sprawdzone rozwiązania, które możesz wdrażać w swojej firmie
Zapisz się na nasz newsletter. Zyskasz dostęp do dostęp do treści i dodatkowych materiałów, z którymi rozwiniesz swoją firmę.