Optymalizacja procesów biznesowych
Chaos podczas codziennej pracy? Marnowanie czasu i pieniędzy? Brak uczenia się na błędach? To wskazówki, że procesy w Twojej firmie i zespole mogą zostać lepiej ułożone.
Procesy to zestaw zasad, które określają to jak na przykład tworzy się produkty czy wykonuje usługi. Procesy kojarzą się z produkcją, ale tak naprawdę dotyczą każdego działu. Często procesy są mylone z procedurami. Dobry proces pozwala wszystkim jego uczestnikom sprawnie działać i komunikować się, aby zrealizować postawione cele. Proces to nie jest formalizowanie i usztywnianie organizacji. To sposób na wyjście z chaosu. Dlatego optymalizacja procesów jest potrzebna każdej firmie, niezależnie od jej wielkości.
Nasze usług - optymalizacja procesów biznesowych
Nasze usługi kierujemy przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw. Sami jesteśmy taką organizacją, więc doskonale rozumiemy, że przede wszystkim liczą się szybkie efekty i sukcesywne ulepszenia, a nie wielomiesięczne projekty. Dlatego zanim zaczniemy jakąkolwiek pracę, wspólnie definiujemy cele naszego projektu.
Tworzymy procesy, które żyją i są używane w organizacji, ograniczając dokumentację do niezbędnego minimum. Przekazujemy też zespołom know-how, aby mogły potem samodzielnie dokonywać dalszych optymalizacji procesów.
Audyt i mapowanie procesów
Przeprowadzimy audyt obecnych procesów. Zmapujemy je w interaktywnej formie, aby praca nad ich optymalizacją była przejrzysta dla całego zespołu. Zweryfikujemy jakie zasoby są zaangażowane w dany proces oraz jakimi narzędziami proces jest zarządzany. To pierwszy i niezbędny krok do rozpoczęcia optymalizacji procesu.
Optymalizacja i ulepszanie obecnych procesów
Wiedząc jakie kluczowe procesy realizuje organizacja oraz znając cele biznesowe firmy, rozpoczynamy optymalizację. Z reguły realizujemy ten proces w kilku iteracjach, organizując sesje warsztatowe oraz indywidualne spotkania. Pomagamy każdą istotną zmianę zakomunikować do organizacji oraz wdrożyć w życie.
Digitalizacja procesów
Mając wypracowany proces, który jest zrozumiały i przedstawiony w czytelny dla wszystkich sposób, kolejnym dużym wyzwaniem jest wdrożenie go w życie. Często dobre procesy rozbijają się o nieefektywną, rozproszoną i chaotyczną komunikację. Pomagamy firmom wdrożyć narzędzia do efektywnej komunikacji i zarządzania projektami i zadaniami, aby zachować wysoką wydajność i ciągłość procesu.
Wdrażanie automatyzacji procesów
Często podczas pracy nad optymalizacją procesu widzimy, że wiele czynności powtarzalnych jest wykonywanych manualnie. Co angażuje czas oraz odciąga pracowników od faktycznej pracy przynoszącej firmie wartość. Pomagamy wtedy wdrażać w firmie automatyzacje, które eliminują powtarzalne czynności. Korzystamy z ogólnodostępnych narzędzi do automatyzacji, które nie wymagają kosztownych wdrożeń oraz umiejętności obsługi przez organizacje.
Jak może wyglądać projekt optymalizacji procesów
Po czym rozpoznać, że potrzebujemy optymalizować procesy biznesowe w naszej firmie?
-
Słyszymy od zespołu: "Na nic nie ma czasu"
-
"Nie chcemy być korporacja" często oznacza preferencję pracy w chaosie
-
Tracimy klientów z nieznanych nam powodów
-
Managerowie są pogrążeni w pracy operacyjnej
-
Zadania realizowane przez pracowników wynikają z bieżących potrzeb, a nie planu lub strategii
-
Te same zadania wykonują równocześnie inne działy bez porozumienia ze sobą

Dla kogo jest usługa optymalizacji procesów biznesowych?
Procesy utożsamiane są z dużymi organizacjami, wręcz korporacjami. To mylne założenie. Nawet firma składającą się z dwóch osób powinna mieć procesy. Co prawda wtedy mogą to być procesy ustalone i niespisane, ale dalej procesy nawet w takiej małej organizacji mogą budować jej sprawność i przewagę konkurencyjną.
Zwracają się do nas właściciele i managerowi firmy, którzy mają poczucie, że:
-
zarządzanie firmą powoli wymyka im się spod kontroli
-
zarządzanie kosztuje ich bardzo wiele czasu i energii
-
w firmie zdarza się, że panuje chaos
-
często nie ma jasnego podziału obowiązków, ludzie wchodzą sobie w kompetencje, a innymi obszarami nikt się nie zajmuje
-
pracownicy popełniają często te same błędy, nie przekazują sobie wiedzy
-
marnowany jest czas, pieniądze i energia na niepotrzebne rozmowy i ustalenia

Popularnym i dobrym etapem na porządkowanie i optymalizacja procesów są:
-
wzrost firmy i konieczność przygotowania organizacji na skalowanie
-
spadek sprzedaży i nowe wyzwania, które się pojawiają, wtedy szukamy sposobów jak obecnym zespołem i zasobami można zwiększyć sprzedaż lub poprawić marżowość
-
chęć przekazania większej odpowiedzialności przez właściciela do swoich managerów
Często firmy po prostu nie są świadome ilości procesów jakie funkcjonują w ramach ich zespołu i dopiero pierwsze spotkanie z naszym konsultantem naświetla ich mnogość.
Wyróżniamy cztery poziomy dojrzałości procesowej organizacji
Procesowa dojrzałość organizacji pozytywnie wpływa na kluczowe obszary funkcjonowania firmy
+17% EBIT
+40 NPS
2x mniejsza rotacja
Jakie procesy możemy optymalizować?
-
Pozyskiwanie zleceń
-
Zatrudnianie pracowników
-
Obsługa klienta
-
Ocena pracowników
-
Komunikacja z obecnymi klientami
-
Zarządzanie projektami i zadaniami
-
Wystawianie faktur oraz ich windykacja
-
Zarządzanie finansami firmy

Dlaczego warto rozwijać procesy w swojej firmie?
Optymalizacja procesów to podstawa funkcjonowanie sprawnych organizacji. Dobrze zaprojektowane procesy zwiększają efektywność i zaangażowanie pracowników oraz pozytywnie wpływają na relacje z klientami.
Porozmawiaj z naszym konsultantem o wyzwaniu z jakim się mierzysz. Powiemy jak adresujemy podobne projekty u naszych klientów. Taka rozmowa często pozwala poszerzyć perspektywę i spojrzeć na problem z innej strony. Będziesz rozmawiać od razu z ekspertem ds. procesów.
Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz naszemu konsultantowi. Podczas takiej rozmowy opowiemy w jaki sposób pracujemy i jak rozwiązaliśmy podobne wyzwaniami. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Pracujemy na sprawdzonej w wielu projektach pętli optymalizacji procesu
Na tym etapie analizujemy wszystkie lub wybrane procesy w organizacji. Wtedy też widzimy, które procesy i jak się przenikają. Sprawdzamy też które osoby są właścicielami, a które uczestnikami procesu.
Wiedząc jakie mamy procesy w organizacji, rozpoczynamy proces mapowania procesu, aby mieć wizualną podstawę do optymalizacji procesu w ramach zespołu roboczego i uczestników procesu.
W zależności od wielkości procesu przeprowadzamy 4 godzinny lub całodniowy warsztat, którego celem jest optymalizacja procesu i wytworzenie poprawionej iteracji procesu gotowej na weryfikację.
Mając opisany proces oraz osoby w niego zaangażowany planujemy wdrożenie procesu. Określamy ramy czasu, jakich efektów się spodziewamy i kto będzie osobą odpowiedzialną za codzienne "doglądanie" procesu.
Po umówionym czasie spotkamy się w gronie zespołu roboczego i weryfikujemy postawione wcześniej założenia w procesie. Często korzystamy z frameworku: Start, Stop, Continue.Present your content in an attractive Circle layout item 5. You can highlight key information with click or hover effects and style it as per your preference.
To ostatni element pętli optymalizacji nawyku. Naszym celem przekazanie jest właścicielom procesu w organizacji umiejętności i narzędzi, aby mogli samodzielnie optymalizować i rozwijać dany proces.
Case study firmy handlowej
Dobra komunikacja w zespole jest istotna szczególnie w przypadku gdy mówimy o komunikacji w zespole projektowym. Wdrożenie nowego produktu trwa kilka tygodni i angażuje większość działów firmy. Wykorzystanie narzędzi digital, może wyraźnie zwiększyć efektywność procesu i sprawić, że zespołowi będzie pracowało się lepiej. Spis treści Add a header to begin …
Ile kosztuje optymalizacja procesów
Pracujmy z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, więc rozumiemy jakie wyzwania stoją przed liderami takich organizacji. Realizujemy projekty z firmami, które mierzą się z następującymi wyzwaniami:
-
właściciele i kadra managerska jest zbyt zaangażowana w operacyjną działalność spółki
-
zespół jest przepracowany i pojawiają się problemy z motywacją do pracy
-
pracy jest coraz więcej, ale nie widać efektów tej pracy w przychodach i marży
-
rosną koszty operacyjne i spadają marże
-
pracownicy mają opór przed tworzeniem nowych produktów i usług
Zależy nam na tym, aby jak najwięcej firm mogło korzystać z naszych usług, niezależnie od etapu rozwoju na, którym się znajdują. Pierwszym krokiem jest zawsze darmowa konsultacja. Podczas takiego spotkania porozmawiamy o potrzebach i wyzwaniach w sprzedaży, z którymi mierzy się Twoja firma i dobierzemy odpowiednie rozwiązania.
Zaufały nam firmy





















Klienci o nas



Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz naszemu konsultantowi. Podczas takiej rozmowy opowiemy w jaki sposób pracujemy i jak rozwiązaliśmy podobne wyzwaniami. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Umów konsultację
Darmowa wiedza i rozwiązania, które możesz wdrażać w swojej firmie
Nie masz czasu samodzielnie szukać wartościowej wiedzy i dobrych praktyk, które możesz wdrożyć w firmie?
Zapisz się na nasz newsletter i otrzymaj dostęp do treści, z którymi rozwiniesz swoją firmę.
Przygotujemy dla Ciebie wyselekcjonowane treści i sprawdzone rozwiązania, które możesz wdrażać w firmie.
Zyskasz dostęp do wiedzy i dodatkowych materiałów.