Artykuły

struktura-organizacyjna
Artykuł

Struktura organizacyjna – jak dokonać optymalizacji?

Dla wielu szefów „struktura firmy” brzmi zbyt formalnie, kojarząc się ze sztywnością. Tymczasem to właśnie dobrze skuteczna struktura organizacyjna, obok strategii, jest kluczem do jej efektywności. W dzisiejszym dynamicznym świecie struktura nie jest stała – to żywy organizm, który musi ewoluować, dostosowywać się i czasem potrzebuje gruntownego przeglądu. To, jak zorganizujesz swoją firmę, bezpośrednio wpływa na jej sprawność, komunikację, innowacyjność i morale zespołu. Często słaba struktura jest przyczyną problemów: powielania

Czytaj więcej »
ceo-komunikacja
Artykuł

Efektywna Komunikacja CEO z Handlowcami – klucz do sukcesu w sprzedaży B2B

Dlaczego CEO musi rozmawiać z handlowcem? Zastanawiasz się, jak sprawić, by Twój zespół sprzedaży działał (jeszcze) lepiej, a Ty sam miał rękę na pulsie sprzedaży? Z mojego doświadczenia wynika, że CEO często zapominają o jednej prostej rzeczy: otwartej i regularnej komunikacji między z handlowcami. Wydaje się, że skoro masz zespół sprzedażowy, to oni będą wiedzieć co mają robić, a Ty możesz zająć się czym innym. No niestety nie zawsze to

Czytaj więcej »
audyt-sprzedazy1
Artykuł

Kiedy warto zrobić audyt działu sprzedaży – i co on naprawdę pokazuje?

W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania usługą audytu sprzedaży w firmach B2B. I bardzo dobrze – sprzedaż przestała być domeną wyłącznie działu handlowego. To dziś złożony system naczyń połączonych: CRM, marketing, procesy, dane, ludzie, struktura zespołu, sposób raportowania i współpraca między działami. Wystarczy, że jeden z tych elementów zacznie działać gorzej, a cała machina przestaje pracować z pełną efektywnością. W tym artykule pokazujemy: Kiedy audyt sprzedaży ma największy sens,

Czytaj więcej »
Artykuł

Zarządzanie przez cele — jak skutecznie motywować pracowników

Skuteczne zarządzanie celami jest jednym z najważniejszych elementów zapewniających rozwój firmy. W wielu przedsiębiorstwach strategia pozostaje jedynie teorią, ponieważ albo została źle zaprojektowana, albo – nie została odpowiednio wdrożona. Nie powinno tak być, bo metoda zarządzania przez cele pomaga w optymalizacji procesów i zwiększa zaangażowanie pracowników, którzy (dzięki niej) lepiej rozumieją swoje obowiązki i wpływ na wyniki firmy. Peter Drucker, twórca koncepcji zarządzania przez cele, podkreślał, że organizacja działa sprawnie

Czytaj więcej »
Audyt organizacyjny dla firm
Artykuł

Dlaczego każda firma powinna przeprowadzić audyt organizacyjny?

Każda firma chce działać sprawnie i rozwijać się bez przeszkód. Jednak nawet dobrze prosperujące przedsiębiorstwa mogą nie wykorzystywać w pełni swojego potencjału. Zdarza się, że wysokie koszty, skomplikowane procedury, albo brak jasnej struktury spowalniają wzrost i utrudniają zarządzanie. W takich sytuacjach warto przyjrzeć się organizacji od środka. Audyt organizacyjny to skuteczny sposób na znalezienie obszarów do poprawy i wdrożenie rozwiązań, które usprawnią działanie firmy. Czy w takim razie każda firma

Czytaj więcej »
Systemy motywacyjne pracowników
Artykuł

Jak zbudować skuteczny system motywowania pracowników? Najnowszy raport o premiach w polskich firmach

W ogólnopolskim badaniu systemów premiowych sprawdziliśmy, na grupie 500 respondentów, skuteczność dodatkowych składników do wynagrodzenia zasadniczego w firmach. Czy premie rzeczywiście motywują pracowników? Za co osoby zatrudnione w Polsce otrzymują tak zwane bonusy? Kto może liczyć na ekstra pensję i ile zwykle wynosi? A także: jak zbudować skuteczny system motywacyjny w przedsiębiorstwie, który zwiększy motywację i efektywność pracy? Najnowszy raport Qmatch Consulting przynosi ciekawe wnioski i konkretne rozwiązania. W naszym

Czytaj więcej »

Webinary

Nasze publikacje

[E-BOOK] 7 kroków do stworzenia skutecznego systemu premiowego

Bezpłatny e-book poświęcony tworzeniu systemu premiowego w firmie i skutecznemu premiowaniu pracowników.

[E-BOOK] Jak poprawić sprzedaż w B2B?

E-book, z którym poprawisz wyniki sprzedaży w firmie nawet w 3 miesiące. To 50 stron wiedzy zawarte w praktycznych 11 krokach rozpisanych na konkretne zmiany do wdrożenia w każdej firmie MŚP.

Scroll to Top