Culture.buzz

Ogólnopolskie badanie preferencji kultury organizacyjnej.

Porównanie preferencji pracowników generacji X, Y, Z

Pierwsze takie badanie

Wynagrodzenie, rozwój, benefity? Wiele badań pokazuje, że to istotne aspekty dla pracowników każdego z pokoleń, ale czy na tych obszarach można budować przewagę konkurencyjną organizacji i przyciągać prawdziwe talenty? W tym badaniu chcemy skupić się na zwymiarowaniu tego co wydaje się niepoliczalne – kultury organizacyjnej oraz uchwycić co jest ważna dla przedstawicieli różnych pokoleń. Celem badania jest uchwycenie tych aspektów pracy, które budują i kształtują rzeczywistą motywację w dłuższej perspektywie. 

Chcemy dowiedzieć się jakie są różnice i podobieństwa w preferencji wobec kultury organizacyjnej między przedstawicielami trzech pokoleń: Y, Y i Z.

  • Pokolenie X osoby urodzone pomiędzy  1965 a 1979
  • Pokolenie Y osoby urodzone pomiędzy 1980 a 1995
  • Pokolenie Z / XD  osoby urodzone pomiędzy ur. 1995 a 2000

Kluczowe obszary badania

KULTURA ORGANIZACYJNA

Wartości

Nawyki i przekonania

Partnerzy merytoryczni badania

Maciej Noga

Partner Zarządzający Pracuj Ventures, Współzałożyciel oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Pracuj

Maciej Noga jest przedsiębiorcą oraz inwestorem z 19-letnim doświadczeniem w HR, ED Tech oraz projektach ITC.  Ukończył z wyróżnieniem University of Chicago Booth School of Business na kierunkach Entrepreneurial Finance oraz Private Equity. Posiada również tytuł magistra HR.  Jest współzałożycielem oraz Partnerem Zarządzającym Pracuj Ventures oraz współzałożycielem i Przewodniczącym Rady Nadzorczej największej polskiej firmy z branży HR działającej pod wieloma markami.      

Pasjonuje się HR i EdTech, przemawia na międzynarodowych konferencjach, doradza zarządom oraz działom HR.  Założył oraz współtworzył kilkanaście spółek inwestycyjnych. Zasiada także w wielu zarządach, radach nadzorczych oraz komitetach doradczych, które wspiera swoją wiedzą i doświadczeniem w branży.

Prywatnie ojciec trójki dzieci, z którymi spędza aktywnie czas.  Gorący propagator „Work Life Integration”. Lubi podróże, jest aktywny sportowo, lubi dobrą książkę oraz Cirque du Soleil.

PV_Logo_Podstawowe_800px

Aleksandra Paszkiewicz

Członek Zarządu ds. HR, Nationale-Nederlanden

Menedżer HR z kilkunastoletnim doświadczeniem w budowaniu i wdrażaniu strategii HR w dynamicznie rozwijających się firmach w sektorze finansowym i telco. W ostatnich latach związana z Grupą NN w Polsce, gdzie jako Członek Zarządu ds. HR odpowiada za budowanie inspirującego środowiska pracy, rozwój kapitału ludzkiego i budowanie marki Nationale-Nederlanden jako pracodawcy. Promuje działanie HR, jako strategicznego partnera w rozwoju biznesu oraz podejścia opartego na projektowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników. Aktywnie działa na rzecz rozwoju dobrych praktyk zarządzania efektywnością organizacji i kapitałem ludzkim.

Nationale nederlanden

Elżbieta Brożek

HR Director – 7R

Prywatnie spełnia się w roli  żony i  mamy cudownych urwisów Hanii, Poli i Michałka. Zawodowo od ponad 10 lat pracuje w wewnętrznych Działach HR, gdzie odpowiada za wszystkie procesy personalne jakie zachodzą w organizacji.  Zawód wybrał ją, ponieważ uwielbia ludzi i interesuje się ich rozwojem. Stale doskonali swój warsztat, poprzez liczne szkolenia, sympozja i studia,  ponieważ praca stała się jej pasją. W ostatnim czasie dużo pracuje z liderami, w kontekście ich rozwoju, pomaga im budować zespoły m in. poprzez skuteczną rekrutację , odpowiednie motywowanie. Interesuje się „zmianą”, z ciekawością obserwuje nastroje na rynku pracy.

Joanna Balcerzak

HR Manager Selective Divisions – L’Oréal

Absolwentka Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Employer Brandingu; Szkoleń oraz Coachingu. Karierę zawodową rozpoczynała w międzynarodowej firmie Executive Search, następnie w firmie Philips pracowała w zespole Talent Acqusition CEE. Od 2015 związana z firmą L’Oréal, rozpoczynała jako Talent Acquisition Manager z misją stworzenia nowoczesnego działu TA następnie zaś objęła rolę HR Managera.  Zawodowo zainteresowana HR Business Partneringiem; zarządzaniem transformacjami organizacyjnymi oraz rozwojem pracowników.

loreal-logo-vector

Monika Woźniak

HR Business Partner – Mary Kay

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Podyplomowych Studiów Psychologii Zarządzania Personelem UW. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w wewnętrznych działach HR. Jest certyfikowanym trenerem Extended Disc.

Od 2017 związana z firmą Mary Kay, w której odpowiedzialna jest za wszelkie procesy HR, zarządzanie zmianą oraz komunikacją wewnętrzną. Praca z ludźmi sprawia jej ogromną przyjemność, a możliwość realizowania się w obszarze HR stała się jej pasją.

Natalia Urbańska

HR Director – Divante

Z branżą IT związana od 9 lat, początkowo jako marketingowiec, następnie rekruterka. 5,5 roku temu zaczynała tworzyć dział HR w Divante od podstaw. Od tego czasu liczba osób w Divante wzrosła czterokrotnie, sam zespół HR również, a jego działalność obejmuje nie tylko employer branding, rekrutację i onboarding, ale też projekty z zakresu kultury i wartości firmowych, rozwoju i badania satysfakcji pracowników. Najbardziej ceni sobie możliwość budowania zespołu i kształtowania przyjaznego miejsca pracy. Prywatnie absolwentka anglistyki, miłośniczka zwierząt, kuchni wegetariańskiej i wegańskiej, starych filmów i seriali, NBA i żeglowania.

Zofia Dzik

Investor, C-Level manager, Innovator, Deputy Chairman BRW, Founder of Humanites Institute

Innowator, inwestor, przedsiębiorca, doświadczony C-Level menadżer,  pionier rynku fintech w obszarze  direct w CEE, fundator Instytutu Humanites – think&Do tank w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączący tematykę Człowieka i Technologii, autorka Modelu „Wioski” Ekosystemu Społecznego oraz Modelu Spójnego Przywództwa™, wykładowca, mentor, juror, założyciel Akademii Przywództwa Liderów Oświaty; inicjator Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności (udział pracodawców z 15 krajów). Członek rad nadzorczych spółek giełdowych (obecnie: BRW S.A., CCC S.A., PKP CARGO S.A. i Rubber Sanok S.A.) oraz członek Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW. Żona, matka trzech synów, lubiąca wędrówki przez pustkowia.

Katarzyna Niczypor

Head of Human Capital – Group One (Value Media)

 

8354_l2

Izabela Pawlak

HR Specialist – Bluerank

Konsultant ds. HR, trener, psycholog, doradca HR i kariery. W zespole Bluerank pełni rolę HR Specialist wspierając pracowników w codziennych wyzwaniach takich jak: rekrutacja, szkolenia, projekty rozwojowe, praca z kadrą managerską. Certyfikowany Trener FRIS oraz Ostendi Management System. Zawodowo zainteresowana planowaniem świadomej ścieżki kariery, budowaniem marki osobistej pracowników oraz dojrzałości zawodowej połączonej z pracą z talentami i mocnymi stronami.

Sylwia Rejniak

HR Business Partner – LTTM (LifeTube & TalentMedia)

Z wykształcenia psycholog, prywatnie mama Mai i Michała. Przygodę z HR rozpoczynała od  pracy w agencji pracy tymczasowej, następnie jako headhunter prowadziła projekty rekrutacyjne dla wydawców reklamy, agencji oraz domów mediowych. Od 2017 związana z siecią partnerską LifeTube. W LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gamellon) odpowiada za wdrożenie kompleksowej strategii HR, uspójnienie procesów oraz zbudowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na rozwój pracownika.

image_processing20191005-8113-c5560u

Kontakt

Wyrażam zgodę na wysłanie moich danych w celu przetworzenia zapytania. Akceptuję fakt, iż podanie danych jest dobrowolne, oraz że przysługuje mi prawo do dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Twoje dane przetwarzane będą przez Qmatch, ul. Padewska 23/7, 00-777 Warszawa), która będzie przetwarzać Twoje dane wyłącznie w celu przeprocesowania Twojego zapytania i odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania dotyczące naszej działalności.

Partnerzy badawczy badania

SW Research

Agencja badań rynku i opinii. Lider panelowych badań online, ponad 700 tys. wywiadów zrealizowanych w 2017 roku. Członek ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research, Europejskie Stowarzyszenie Badaczy Opinii Publicznej i Rynku) organizacja międzynarodowa zrzeszająca osoby związane z badaniami rynku. 

Qmatch

Firma doradcza specjalizująca się w transformacji kultury organizacyjnej. Pracuje na bazie frameworku Qmatch – badaj, projektuj, transformuj. 

Metodologia badania

Specjalnie na potrzeby tego raportu zostanie przeprowadzone badanie z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview). Badanie zostanie zrealizowane na bazie modelu Qmatch.

Do badania preferencji kultury zostanie wykorzystany 16 czynnikowy model kultury organizacyjnej Qmatch stworzony pod nadzorem dr Michała Białka z Zakład Psychologii Zarządzania Uniwersytetu Wrocławskiego.

Struktura raportu

Wyniki badania

Szczegółowe wyniki badania opracowane przez zespół ekspertów.

Komentarze partnerów merytorycznych

Analiza wyników badania w kontekście doświadczeń managerów oraz liderów HR

Case study

wdrożenia z obszaru kultury organizacyjnej i/lub współpracy z różnymi pokoleniami (przygotowują wybrani Partnerzy Merytoryczni)

Zespół

dr Michał Białek

Adiunkt Katedra Psychologii Ekonomicznej Akademii im. Leona Koźmińskiego. W trakcie habilitacji. Ekspert metodologii badań społecznych. Odbywał staże naukowe w Anglii, Niemczech, Kanadzie. Prowadził projekty badawcze m.in. dla Polkomtel, Dom Development.
Ekspert do spraw merytorycznych oraz metodologii badawczej.

Tomasz Nalewajk

Psycholog organizacji i psychoterapeuta. Ekspert w zakresie diagnozy organizacji w obszarach miękkich. Trener, moderator i facylitator, który ma na koncie ponad 500 godzin warsztatów.
15 lat doświadczenia w biznesie na stanowiskach kierowniczych. Pracował dla takich marek jak BP Polska, CD Projekt, PAYBACK, Real Hypermarkets, BZ WBK.

Kontakt


Wyrażam zgodę na wysłanie moich danych w celu przetworzenia zapytania. Akceptuję fakt, iż podanie danych jest dobrowolne, oraz że przysługuje mi prawo do dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Twoje dane przetwarzane będą przez Qmatch, ul. Padewska 23/7, 00-777 Warszawa), która będzie przetwarzać Twoje dane wyłącznie w celu przeprocesowania Twojego zapytania i odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania dotyczące naszej działalności.