usługi

Doradztwo marketingowe

Marketing, który przełoży się na wyniki Twojej firmy

Pomagamy firmom sprzedającym produkty i usługi w tworzeniu skutecznych strategii marketingowych, które wspierają działania sprzedażowe i pozwalają pozyskiwać wartościowe leady (kontakty biznesowe).

Wyzwania związane z prowadzeniem działań marketingowych

Pracując z klientami często słyszymy o problemach z marketingiem w ich firmach.

Wśród tych występujących najczęściej  możemy wymienić następujące:

  • „Nasz marketing nie działa / nie sprzedaje”
  • „Nie wiemy, jak robić marketing, żeby ściągał do nas klientów”
  • „Instagram LinkedIn, YouTube – jest tyle kanałów, ale nie wiemy, który wybrać i jakie publikować tam treści”
  • „Jak przekonać klienta, żeby wybrał nasz produkt / naszą usługę”
  • „Marketing pochłania dużo czasu i zasobów finansowych, ale nie przynosi nam konkretnych efektów”
  • „Dział marketingu i dział sprzedaży nie chcą ze sobą współpracować”
  • „Potrzebujemy marketera, ale trudno nam znaleźć pracownika, który rozumie specyfikę naszej branży, a jednocześnie ma doświadczenie w marketingu B2B”

Firmy, które się do nas zgłaszają wiedzą, że uporządkowanie procesów i działań marketingowych pomoże ich firmie iść do przodu i dalej się rozwijać.

Na czym polega doradztwo w marketingu B2B?

Doradztwo w marketingu B2B to skorzystanie z usług eksperta, który pomaga poprawić procesy marketingowe w firmie. Nasi konsultanci współpracują z różnymi branżami. Dobrze znają procesy sprzedażowe i marketingowe, a dzięki doświadczeniu potrafią dopasować wiedzę do specyfiki firmy i stworzyć strategię marketingową dopasowaną do jej potrzeb.

Piramida-ARE

Efekt doradztwa w marketingu B2B to jednak nie tylko gotowe zalecenia do wdrożenia.  W Qmatch pracujemy ramię w ramię z managerami i pomagamy wprowadzić zaproponowane zmiany w dziale marketingu. Na bieżąco analizujemy też efekty i wdrażamy modyfikacje, aby realizować założone w strategii cele firmy i tworzyć marketing, który daje oczekiwane efekty.

Dla większości firm bardzo ważny jest aspekt pozyskiwania leadów, dla nas też! Dlatego to ważny element każdego projektu. 

Doradztwo marketingowe - nasze usługi

Strategia marketingowa B2B

Strategia marketingowa B2B powinna być dopasowana do potrzeb firmy i realizować jej cele. Stworzymy strategię marketingową, która pomoże wypromować firmę i pomożemy wdrożyć ją w życie.

Strategia digital

Strategia digital to odpowiedź na to, w jaki sposób marka zamierza działać w kanałach digital. Jakie kanały warto wybrać? Doradzimy, które z nich będą odpowiednie dla Twojej firmy i pomożemy określić cele działania online.

Interim Marketing Director /
Interim Marketing Manager

Interim Marketing Director lub Interim Marketing Manager to osoba, która tymczasowo zarządza marketingiem w organizacji. Doświadczony konsultant pomoże zoptymalizować procesy marketingowe i usprawnić pracę zespołu. Możemy też wesprzeć Twoją firmę w rekrutacji pracowników do działu marketingu.

Audyt procesów i strategii marketingowej

Sprawdzimy procesy marketingowe w firmie i pomożemy je zoptymalizować. Pracujemy razem z managerami i zespołem marketingu, aby dokładnie poznać każdy etap działania. Dzięki temu powstają procesy, które skutecznie działają długo  po skończeniu współpracy.

Poprawa skuteczności zespołu marketingu i sprzedaży

Pomożemy zwiększyć efektywność działania zespołu marketingu i poprawić jego współpracę z działem handlowym i działem sprzedaży. Skuteczna współpraca działu marketingu i działu sprzedaży może przynieść realne korzyści Twojej firmie. 

Dlaczego warto uporządkować marketing w firmie sprzedającej do sektora B2B?

Sprzedaż B2B, czyli sprzedaż dla biznesu jest znacznie bardziej złożona niż ta B2C (kierowana do klienta indywidualnego). W sprzedaży B2B klient, zanim podejmie decyzję, przeprowadza dokładny research, gromadzi dane i logiczne argumenty za podjęciem współpracy z firmą, a osób, które decydują o współpracy często jest kilka. W dodatku są to osoby na różnych szczeblach.

W sprzedaży B2B proces decyzyjny jest długi i trzeba to uwzględnić w podejmowanych działaniach marketingowych. Brak uwzględnienia specyfiki sprzedaży dla Klientów B2B w marketingu bardzo często powoduje opisane wcześniej problemy.

Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie doradztwo marketingowe?

  • Marketing zacznie być wsparciem dla sprzedaży
  • Działania marketingowe będą kierowane do klientów w tych kanałach, gdzie szukają Twojego produktu albo usługi
  • Optymalizacja czasu i kosztów marketingu B2B w firmie
  • Zaangażowany i efektywny dział marketingu, który prowadzi działania zgodne ze specyfiką branży
  • Powstanie spójna strategia, która wskaże jeden kierunek działań do realizacji i ograniczy częste zmiany kursu i pomysłów na działanie
  • Większa skuteczność w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych

Doradztwo marketingowe - jak wygląda współpraca z Qmatch?

Wypracowaliśmy schemat współpracy, który pozwala skutecznie usprawniać procesy marketingowe w firmie.

Zanim jednak rozpoczniemy wprowadzanie zmian, musimy poznać Twoją firmę. Dowiedzieć się więcej o modelu biznesowym, oferowanych produktach albo usługach, poznać wartości, aktualne sposoby komunikacji z klientem oraz proces jego obsługi i sprzedaży w firmie.

Dlatego współpraca rozpoczyna się od analizy, wywiadów 1:1 i zmapowania obecnych procesów marketingowych w firmie.

  • Przeprowadzimy audyt aktualnych działań marketingowych - porozmawiamy z pracownikami działu marketingu, zmapujemy szczegółowo proces.
  • Wskażemy obszary do poprawy - po zakończonym audycie wskażemy, gdzie proces marketingu można zoptymalizować.
  • Zaplanujemy szczegółowe kroki i plan poprawy marketingu B2B w firmie.
  • Ułożymy skuteczny proces oraz strategię marketingu i pomożemy go wprowadzić. Działamy tak także kiedy nie tworzymy nowego tylko usprawniamy istniejący proces marketingowy w firmie.
  • W czasie wdrożenia na bieżąco będziemy analizować postęp realizacji i efekty, a w razie potrzeby wprowadzimy zmiany.

Sprawdź jak wygląda współpraca z naszymi konsultantami

Pierwszym krokiem do poprawy marketingu jest rozmowa. Na spotkaniu omówimy potrzeby, cele i oczekiwania oraz odpowiemy na wszystkie pytania o usługę doradztwa marketingowego, tworzenie strategii b2b, strategii digital lub dotyczące innych działań marketignowych.

Zaufały nam firmy
pib broker
nanovo
duży ben logo
komtur logo
zdrowit-logo
kingspan light air
duraline logo
aww sinevia
logo albeco
fast it logo

Czy warto skorzystać z usług doradztwa marketingowego?

Czy warto skorzystać z usług doradztwa marketingowego  i wsparcia przy poprawie procesów w marketingu B2B?

  • Współpraca z ekspertem spoza organizacji daje świeże spojrzenie na procesy w firmie, dzięki temu łatwiej zlokalizować obszary do poprawy.
  • Nasi konsultanci dzięki doświadczeniu zdobytym we współpracy z firmami z pokrewnych branż pomogą stworzyć strategię marketingu opartą na skutecznych rozwiązaniach, które działają w firmach naszych klientów.
  • Koszty konsultacji są osiągalne nawet dla małych firm, a efekty mogą sprawić, że działania marketingowa i praca działu marketingu zaczną przynosić konkretne efekty przekładalne na zyski.
  • Skorzystanie z usług doradztwa marketingowego i zatrudnienie konsultanta znacznie przyspiesza proces poprawy działania firmy - to brak długotrwałych rekrutacji i konieczności zatrudniania ekspertów na stałe.

Doradztwo marketingowe - jakie są koszty?

Koszty doradztwa marketingowego dopasowujemy do potrzeb firmy. Z naszych usług mogą korzystać też małe i średnie przedsiębiorstwa.

Na co dzień działamy ze spółkami giełdowymi, spółkami właścicielskimi, ale też firmami rodzinnymi. Chcemy, żeby jak najwięcej firm miało szansę usprawnić swój marketing B2B i skorzystać z naszego doradztwa marketingowego.

Każda współpraca zaczyna się od bezpłatnej konsultacji. Wybierz termin w kalendarzu i porozmawiajmy o potrzebach i wyzwaniach, z którymi mierzy się Twoja firma.

Na tej podstawie dobierzemy potrzebne rozwiązania.

Napisz do nas

Newsletter

To nie newsletter sprzedażowy o naszych usługach, to raczej zbiór opinii na podstawie tego co się dzieje w projektach realizowanych w Qmatch Consulting.

Naszym celem jest koncentracja na wyzwaniach, z którymi zmaga się nasz klient, oraz prezentowanie metod, którymi im wspieramy. Zagadnienia, które  omawiamy, intensywnie stymulują nasze procesy myślowe, i mam nadzieję, że będą miały podobny wpływ na Ciebie.

W każdym wydaniu naszego biuletynu skupimy się na jednym konkretnym temacie, dając Ci możliwość głębszego zrozumienia i refleksji nad istotnymi aspektami prowadzenia biznesu.

Scroll to Top