Kiedy warto wykonać audyt marketingowy i na czym polega?

audyt-marketingowy

Balansowanie między procesem a magią?

Nikomu nie trzeba tłumaczyć, że skuteczny marketing jest kluczowym elementem sukcesu. Jak jednak prowadzić działania marketingowe, gdy obserwujemy ciągłe zmiany w trendach, technologiach i preferencjach klientów? Z pomocą przychodzi nasza usługa: audyt marketingowy.
  • Czym jest audyt marketingowy?
  • Jak wygląda?
  • Kiedy warto się na niego zdecydować?

Sprawdź!

Audyt marketingowy — analiza sytuacji marketingowej w twojej firmie

„Nasz marketing nie sprzedaje”, Też tak myślisz o swoich działaniach marketingowych? Może zastanawiasz się, jak przekonać klienta, żeby wybrał Twój produkt lub usługę? Jeśli chcesz poprawić współczynnik konwersji lub sprawdzić, co działa, a co nie, możesz z nami przeprowadzić audyt marketingowy.

Profesjonalny audyt marketingowy ma na celu sprawdzenie skuteczności obecnie realizowanych działań marketingowych. Jak wygląda strategia marketingowa i komunikacyjna. W jaki sposób strategia jest zoperacjonalizowana w poszczególnych kanałach komunikacji.  Celem analizy jest przygotowanie planu, który pomoże zwiększyć efektywność zintegrowanych działań marketingowych oraz  pomoże w dotarciu do potencjalnych i obecnych klientów.

Czy powinienem przeprowadzić audyt marketingowy?

Nie każdy potrafi analizować wyniki kampanii w mediach społecznościowych, czy wskazać, co warto poprawić w komunikacji marketingowej. Jeśli nie jesteś pewien, co Twoje przedsiębiorstwo może poprawić w swoich działaniach marketingowych, by zwiększyć liczbę leadów i klientów, warto to skonsultować z ekspertami. W Qmatch Consulting współpracujemy z Managerami i działami marketingowymi, by sprawdzić procesy marketingowe w Twojej firmie. Dzięki przeanalizowaniu tego, w jaki sposób promujecie swoje działania, możemy określić mocne i słabe strony marketingu danej firmy.  W ramach takiego audytu przygotowujemy analizę , która obejmuje nie tylko mocne i słabe strony firmy, ale także szanse i zagrożenia związane z aktualnym podejściem marketingowym. W czasie swojej pracy oceniamy działania w obszarach takich jak marketing internetowy, strategie komunikacyjne, badanie rynku, efektywność wydatków marketingowych oraz analizę konkurencji. 
Skontaktuj się z nami

Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz naszemu konsultantowi. Podczas takiej rozmowy opowiemy w jaki sposób pracujemy i jak rozwiązaliśmy podobne wyzwaniami. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Osoba do kontaktu
Tomasz Pietrzak
Konsultant

Korzyści z audytu marketingowego — dlaczego warto przeprowadzać audyt marketingowy firmy

Jedną z najważniejszych korzyści kompleksowego audytu jest spojrzenie na realizowane działania marketingowe z lotu ptaka. Audyt ten obejmuje wszystkie obszary marketingu. Profesjonalnie przeprowadzony audyt marketingowy to szczegółowa analiza działań marketingowych firmy w każdym jego obszarze. Nasi eksperci sprawdzają obecny stan strategii marketingowej, identyfikują obszary wymagające ulepszeń oraz ukazują niewykorzystane możliwości. 

Kolejną korzyścią sprawdzenia Twojego marketingu z pomocą naszych ekspertów są spersonalizowane rekomendacje. Na podstawie wszystkich zebranych danych, dostarczamy Ci przygotowane specjalnie dla Ciebie rekomendacje i strategie, dostosowane do Twoich potrzeb i celów. Wszystko po to, byś dotarł do klientów.

Przepalasz budżety na reklamy? Za pomocą eliminacji nieefektywnych działać i zidentyfikowaniu obszarów, które przyniosą zwrot z inwestycji, poprawisz sytuację w firmie. Pamiętaj, że to audyt pomoże Ci zoptymalizować budżet marketingowy. 

Gdy lepiej zrozumiesz rynek i swoją konkurencję, będziesz mógł tworzyć bardziej konkurencyjne strategie i zwiększyć swoją pozycję na rynku. To nie tylko okazja, by dostosować ofertę do potrzeb klientów, ale także możliwość poinformowania ich o tym, w jaki sposób im pomożesz. 

Porozmawiajmy o marketingu — zamów audyt marketingowy

Niezależnie od tego, czy akurat planujesz inwestycję w SEO, Linkedin, czy inne social media. W naszej firmie chcemy usprawnić Twoją strategię marketingową. W ramach audytu jednym z ważniejszych dla nas punktów jest wskazanie obszarów do poprawy.  Audyt marketingu został stworzony, aby pomóc naszym klientom osiągnąć swój pełny potencjał marketingowy. Wyniki audytu mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Zlecenie go firmie zewnętrznej takiej jak Qmatch Consulting, pozwala na świeże spojrzenie na dotychczasowe działania. To nie jest zwykły audyt SEO, UX, czy ADS. To kompleksowe spojrzenie na to, w jaki sposób informujesz swoich potencjalnych klientów o swoim istnieniu.  To strategiczne podejście do działań, jakie firma prowadzi i sprawdzenie kondycji firmy pod względem jej działań, W trakcie audytu bierze się pod uwagę wszystkie kampanie marketingowe, co znacząco poprawia sytuację firmy.  Zamów audyt, który przeprowadzą nasi eksperci i przeprowadzaj go regularnie, by zmieniające się otoczenie nie było dla Ciebie przeszkodą w rozwoju, a możliwością przegonienia konkurencji. Zlecenie audytu marketingowego to chwila, która może zmienić oblicze Twojego biznesu.

Umów się na darmową konsultację


Scroll to Top