Blog
Specjalizujemy się we współpracy ze firmami z sektora MŚP. Pomagamy klientom budować efektywność organizacji poprzez pracę na kluczowych obszarach działania organizacji.

Misja i wizja firmy: co to jest, jak stworzyć i dlaczego warto?
Ściśle łączą się z kulturą organizacyjną. Nadają kierunek działaniom. Integrują. Motywują do pracy. Czym są? Jak je opracować? Co zrobić, żeby konstruowanie ich nie było stratą czasu? Misja firmy i wizja firmy mogą z początku być trudne do rozróżnienia. Istnieją jednak konkretne wyznaczniki tego, czym jest misja firmy, a czym jest wizja firmy. Misja firmy: twoje miejsce w świecie biznesu Misja firmy to zazwyczaj jedno lub dwa zdania, które oddają sedno

Kultura organizacyjna oparta na zaufaniu: jak ją osiągać? Trzy kroki
Zaufanie silnie wpływa na motywację pracowników. Jak budować zaufanie, żeby przestało być jedynie hasłem, a stało się częścią kultury organizacyjnej? Wyobraźmy sobie, że zaproponowano nam pracę w firmie, w której pracownikom zapewnia się mnóstwo ciekawych bonusów takich jak pakiet sportowy, ekstra wakacje czy miejsce parkingowe. Zakres obowiązków i wyzwania też brzmią bardzo ciekawie. Jednak na spotkaniu o pracę co chwila padały zdania takie jak: „Mam nadzieję że okaże się pani

Culture fit to nie mit. Kultura organizacyjna w procesach rekrutacyjnych
Jeśli chcemy rekrutować świadomie i skutecznie, musimy docenić aspekt kultury organizacyjnej. Nieudana rekrutacja to koszt 91 896 złotych, tymczasem dopasowanie pracowników do kultury organizacyjnej w firmie zmniejsza rotację o 32%. Jak więc diagnozować dopasowanie kulturowe, czyli popularny culture fit tak, żeby nasze wybory rzeczywiście służyły firmie? Przy rekrutowaniu pracowników często ograniczamy się do badania kompetencji lub stylów poznawczych kandydatów. Pomijamy czynnik, który może decydować o tym, czy dany kandydat lub

Motywowanie pracowników to ważny obszar kultury organizacyjnej w twojej firmie
Uwzględnienie tego, jakie wartości są ważne dla osób w firmie, jest kluczowe jeśli chodzi o motywowanie pracowników. Aby poznać je i przeanalizować istotne mechanizmy z nimi związane warto przeprowadzić badanie kultury organizacyjnej. Motywacja a motywowanie pracowników Motywowanie pracowników to jedna z najważniejszych kwestii nad jakimi pochylają się pracodawcy. Nic dziwnego, bo przecież gdy pracowników charakteryzuje motywacja do pracy, to pracują z chęcią, a osiągnięcia, których dokonują dla firmy, cieszą ich

Wyzwania HR – rekrutacja w IT, zarządzanie talentami i zmniejszenie rotacji w Software House.
Kultura organizacyjna pomaga pozyskiwać i utrzymać najlepsze talenty Rynek pracownika, szczególnie w branży IT, a zwłaszcza kategorii software house, to fakt. Coraz trudniej pozyskać i utrzymać prawdziwe talenty. Badania pokazują, że dzięki dopasowaniu kultury organizacyjnej do oczekiwań pracowników, można o 32% zmniejszyć rotację w organizacji. Ale jaka kultura jest sprzyjająca dla branży IT? Czy w ogóle jest jedna taka kultura? Przedstawione poniżej wnioski są wynikiem badania kultury organizacyjnej narzędziem Qmatch w

3 główne wyzwania dla HR Business Partner. Jakie narzędzia stosować?
Jak HR Business Partner może budować ścieżkę rozwoju dla managera i zespołu? W pracy HR Business Partnera bardzo ważne jest tworzenie wartości dla managerów z którymi współpracuje. Często managerami stają się eksperci w swojej dziedzinie i ich pojęcie roli managera i lidera zespołu jest odmienne od wizji HR BP. Jak zatem współpracować z managerami, którzy są skupieniu na poszerzaniu wiedzy w swoim obszarze, a mniej ich interesuje budowanie siebie jako