Blog

Specjalizujemy się we współpracy ze firmami z sektora MŚP. Pomagamy klientom budować efektywność organizacji poprzez pracę na kluczowych obszarach działania organizacji. 

Diagnoza Strategiczna 3Q: Wyjście z pułapki firmy właścicielskiej

Z tego artykułu dowiesz się: Właściciele firm rodzinnych, prywatnych i właścicielskich, którzy z sukcesem przeprowadzili swoje przedsiębiorstwa przez fazę raczkowania i dynamicznego wzrostu, często stają przed tym samym, dużym wyzwaniem: Pułapką Firmy Właścicielskiej. Ten stan charakteryzuje się tym, że dalszy rozwój jest ściśle powiązany z osobistym zaangażowaniem Właściciela – to on jest jedynym decydentem, kontrolerem jakości i głównym sprzedawcą. Czuje się obłożony pracą, brakuje mu czasu, a chaos operacyjny staje

Czytaj więcej »
audyt-marketingowy
strategia

Strategia rozwoju dla instytucji publicznych

Z tego artykułu dowiesz się: Wprowadzenie: Między misją publiczną a efektywnością komercyjną Instytucje publiczne – od jednostek samorządu terytorialnego, przez ośrodki sportu i rekreacji, po placówki kultury – stoją dziś przed fundamentalnym wyzwaniem. Z jednej strony są zobowiązane do realizacji swojej misji publicznej, służąc społeczeństwu i dbając o wspólne dobro. Z drugiej, muszą działać w warunkach rosnącej presji kosztowej, dynamicznych zmian demograficznych i coraz wyższych oczekiwań klientów. Stagnacja w tym

Czytaj więcej »
sprzedaz

Struktura firmy a efektywność zespołów – jak je połączyć?

Co znajdziesz w artykule? Żeby ocenić jak działa Twoja firma – zadaj sobie kilka prostych pytań. Czy mogę pójść na 3 tygodniowy urlop? Kiedy ostatnio myślałem o przyszłości firmy? Czy mój zespół umie podejmować decyzje? Czy jako inwestor chciałbym kupić moją firmę? Jeżeli jesteś zadowolony, albo wręcz dumny – nie musisz czytać dalej. Jeżeli jednak odpowiedzi pozostawiły więcej znaków zapytania niż odpowiedzi – zapraszamy do lektury. Właściciele firm często poświęcają całe

Czytaj więcej »
Systemy motywacyjne pracowników
sprzedaz

Jak wdrożyć zarządzanie przez cele w małej i średniej firmie?

Jeszcze nigdy powiedzenie, że zmiana jest jedyną stałą nie było bardziej aktualne. Firmy, które chcą rosnąć i osiągać sukces, muszą być gotowe na ciągłe zmiany. Jednym z największych wyzwań na tej drodze jest skalowanie biznesu. Często proces ten kojarzy się wyłącznie ze wzrostem przychodów i liczby klientów, ale w rzeczywistości jest o wiele bardziej złożony. W samym jego sercu leży odpowiednia struktura organizacyjna. Struktura to nie tylko grafika, pokazują kto jakie ma

Czytaj więcej »
audyt-sprzedazy1
sprzedaz

Struktura firmy a skalowanie biznesu – na co zwrócić uwagę?

Jeszcze nigdy powiedzenie, że zmiana jest jedyną stałą nie było bardziej aktualne. Firmy, które chcą rosnąć i osiągać sukces, muszą być gotowe na ciągłe zmiany. Jednym z największych wyzwań na tej drodze jest skalowanie biznesu. Często proces ten kojarzy się wyłącznie ze wzrostem przychodów i liczby klientów, ale w rzeczywistości jest o wiele bardziej złożony. W samym jego sercu leży odpowiednia struktura organizacyjna. Struktura to nie tylko grafika, pokazują kto jakie ma

Czytaj więcej »
audyt sprzedaży
sprzedaz

Budżetowanie w MŚP na nowy rok – jak się do tego zabrać?

Dla wielu właścicieli małych i średnich firm słowo „budżetowanie” brzmi jak nudny, skomplikowany obowiązek, oderwany od rzeczywistej dynamiki biznesu. Kojarzy się z korporacyjną biurokracją i sztywnymi tabelami, które i tak przestają być aktualne w pierwszym kwartale. Tymczasem, odpowiednio przeprowadzone budżetowanie w MŚP nie jest celem samym w sobie, lecz kompasem strategicznym, który pozwala przedsiębiorstwu dynamicznie reagować na zmiany i utrzymać rentowność. Brak budżetu to działanie po omacku, a nawet najbardziej

Czytaj więcej »
Scroll to Top