Artykuły

struktura-organizacyjna
Artykuł

Struktura organizacyjna – jak dokonać optymalizacji?

Dla wielu szefów „struktura firmy” brzmi zbyt formalnie, kojarząc się ze sztywnością. Tymczasem to właśnie dobrze skuteczna struktura organizacyjna, obok strategii, jest kluczem do jej efektywności. W dzisiejszym dynamicznym świecie struktura nie jest stała – to żywy organizm, który musi ewoluować, dostosowywać się i czasem potrzebuje gruntownego przeglądu. To, jak zorganizujesz swoją firmę, bezpośrednio wpływa na jej sprawność, komunikację, innowacyjność i morale zespołu. Często słaba struktura jest przyczyną problemów: powielania

Czytaj więcej »
ceo-komunikacja
Artykuł

Efektywna Komunikacja CEO z Handlowcami – klucz do sukcesu w sprzedaży B2B

Dlaczego CEO musi rozmawiać z handlowcem? Zastanawiasz się, jak sprawić, by Twój zespół sprzedaży działał (jeszcze) lepiej, a Ty sam miał rękę na pulsie sprzedaży? Z mojego doświadczenia wynika, że CEO często zapominają o jednej prostej rzeczy: otwartej i regularnej komunikacji między z handlowcami. Wydaje się, że skoro masz zespół sprzedażowy, to oni będą wiedzieć co mają robić, a Ty możesz zająć się czym innym. No niestety nie zawsze to

Czytaj więcej »
audyt sprzedaży
Artykuł

Audyt sprzedaży a kontrola – dlaczego Twój zespół nie powinien się go bać?

Wielu menedżerów i właścicieli firm spotkało się z oporem w zespole, gdy tylko padło słowo „audyt”. Naturalnie kojarzy się ono z kontrolą, szukaniem błędów i rozliczaniem z przeszłości. Tymczasem w profesjonalnym biznesie, zwłaszcza w obszarze handlu, audyt sprzedaży to zupełnie inna bajka. To nie jest inkwizycja, lecz potężne narzędzie diagnostyczne, które ma za zadanie wzmocnić dział sprzedaży, usprawnić proces sprzedaży i ostatecznie pomóc w osiągnięciu celów. W tym artykule rozwiejemy

Czytaj więcej »
Artykuł

Audyt organizacji w małej firmie – praktyczny przewodnik

Współczesny rynek charakteryzuje się dynamicznymi zmianami, które stawiają przed małymi firmami ciągłe wyzwania. Aby sprostać tej zmienności, niezbędne jest regularne badanie kondycji przedsiębiorstwa. W tym kontekście kluczową rolę odgrywa audyt organizacji, przez nas nazywany diagnozą strategiczną. To kompleksowe narzędzie pozwala nie tylko zrozumieć bieżącą sytuację firmy, ale także wskazać kierunki rozwoju i obszary wymagające natychmiastowej poprawy. Co znajdziesz w artykule? Czym jest audyt organizacji (diagnoza strategiczna)? Audyt organizacji, inaczej diagnoza

Czytaj więcej »
czym jest MBO
Artykuł

Czym jest MBO? – skuteczne zarządzanie przez Cele dla Twojej firmy

Wielu właścicieli małych i średnich firm (MŚP) z obawą patrzy na zaawansowane systemy zarządzania, takie jak Zarządzanie Przez Cele (MBO – Management by Objectives), myśląc, że to domena korporacji. Nic bardziej mylnego! MBO to potężne narzędzie rozwoju, które, odpowiednio zaadaptowane, może zrewolucjonizować działanie również w mniejszych organizacjach. Pomaga jasno określić kierunek, zwiększyć zaangażowanie zespołu i osiągnąć mierzalne wyniki, bez zbędnej biurokracji. Jeśli chcesz, by Twoja firma działała sprawniej, a cele

Czytaj więcej »
Artykuł

Strategia firmy – najlepsze przykłady. Sprawdź, jak robi to IKEA czy Apple

Możesz uznać, ze to truizm, ale strategia stanowi fundament sukcesu. Bez jasnego programu działania, który ma doprowadzić do realizacji założonych celów, istnieje ryzyko, że Twoja firma będzie działać chaotycznie lub siłą rozpędu. To strategia firmy pozwala wybić się innowacyjnym produtkom i usługom. Co ważne – nawet mała firma powinna mieć strategię. Z naszego doświadczenia wynika, że dobrze opracowana strategii firmy, pozwala nakierować całą organizacją na właściwe tory. A jednocześnie uczyć

Czytaj więcej »

Webinary

Nasze publikacje

[E-BOOK] 7 kroków do stworzenia skutecznego systemu premiowego

Bezpłatny e-book poświęcony tworzeniu systemu premiowego w firmie i skutecznemu premiowaniu pracowników.

[E-BOOK] Jak poprawić sprzedaż w B2B?

E-book, z którym poprawisz wyniki sprzedaży w firmie nawet w 3 miesiące. To 50 stron wiedzy zawarte w praktycznych 11 krokach rozpisanych na konkretne zmiany do wdrożenia w każdej firmie MŚP.

Scroll to Top