Doradztwo w sprzedaży B2B
Sprzedaż to źródło sukcesu i porażki każdej firmy. Dlatego tak bardzo istotne jest ułożenie efektywnych procesów kształtujących nasze wyniki sprzedażowe. Pomagamy naszym klientom sprawnie wprowadzić zmiany zwiększające sprzedaż w ich firmach. Wiemy, że efektywna sprzedaż B2B wpływa pozytywnie na działanie firmy i poprawę jej wyników finansowych. Pomaga też usystematyzować pracę działu sprzedaży i zespołu handlowców
Sprzedaż B2B - nasze usługi
Naszym klientom pomagamy w budowie strategii sprzedaży B2B, od początku do końca. Rozumiemy z jakimi wyzwaniami mierzą się przedsiębiorcy zarządzający małymi i średnimi firmami (MŚP), ponieważ najczęściej realizujemy projekty dla takich firm. Bazujemy na sprawdzonych modelach budowania strategii i dopasowujemy je każdorazowo do potrzeb danego klienta, aby zapewnić efektywne angażowanie zasobów. Poddajemy analizie obecny proces oraz strategię sprzedaży, zespół oraz kluczowe metryki. Weryfikujemy możliwości optymalizacji procesów oraz ich automatyzacji. Jesteśmy zaangażowani w proces pracując ramię w ramię z liderami.
Audyt procesów sprzedażowych
Przeprowadzimy audyt procesów sprzedażowych. Sprawdzimy jego mocne i słabe strony, wskażemy obszary do poprawy, a końcu wprowadzimy optymalizację procesu sprzedażowego, żeby podnosić wyniki finansowe.
Pozyskiwanie klientów B2B
Sprawdzimy jak wygląda proces pozyskiwania klientów, przeanalizujemy jego poszczególne etapy i polecimy zmiany, które pomogą go go usprawnić i sprzedawać skuteczniej.
Digitalizacja procesów sprzedażowych
Digitalizacja procesów sprzedażowych pozwala zmniejszyć koszty i czas obsługi klienta i zwiększyć dochody ze sprzedaży. Sprawdzimy, które procesy sprzedażowe można zdigitalizować i pomożemy wdrożyć usprawnienia.
Szkolenia dla zespołów sprzedażowych
Przeprowadzamy dedykowane szkolenia dla zespołów sprzedażowych. Na naszych szkoleniach stawiamy na praktykę oraz pracę na realnych wyzwaniach. Ograniczamy teorię do minimum.
Systemy premiowe
Dobrze zaprojektowany system premiowy motywuje pracowników i wspiera realizację założonych celów. Zbudujemy skuteczne systemy premiowe dla całej organizacji, które zwiększą zaangażowanie.
Systemy prowizyjne
Skuteczny system prowizyjny będzie wzmacniał chęć do realizacji celów sprzedażowych. Opracujemy system prowizyjny, który zmotywuje pracowników do podnoszenia wyników pracy.
Czym jest proces sprzedaży w branży B2B?
Proces sprzedażowy to podsumowanie tego jak faktycznie realizujemy sprzedaż. Dobry proces pokrywa odpowiedzi na takie pytania jak:
-
Jakie segmenty klientów są naszymi odbiorcami?
-
Czym różnimy się od konkurentów i dlaczego klient ma wybrać właśnie nas?
-
Jakie mamy dowody, że powyższy punkt jest prawdziwy?
-
Które problemy naszych segmentów potrafimy zaadresować ofertą
-
Czy jesteśmy obecni na każdym etapie lejka zakupowego?
-
Jak mierzymy skuteczność naszych działań?

Proces to zestaw powtarzalnych działań, które wykonują członkowie zespołu (działu sprzedaży lub działu handlowego). To wszystkie aktywności podejmowane od momentu pozyskania lead-a i pierwszego kontaktu z klientem do momentu sfinalizowana sprzedaży lub do innego momentu, który zależy od specyfiki danej firmy.
Sprzedaż B2B to złożony proces, który wymaga dobrze zaprojektowanej i konsekwentnie realizowanej strategii sprzedaży B2B. Proces sprzedaży B2B jest połączeniem szerokiej gamy technik sprzedaży B2B, komunikacji i marketingu. Adresuje potrzeby różnych person i segmentów. Złożoność procesu sprzedaży zależy od wielu czynników takich jak: branża, cykl życia organizacji, rynek, otoczenie konkurencyjne. Dla każdego klienta realizujemy dedykowany proces, ponieważ trudno tutaj o jedno rozwiązanie, które sprosta potrzebom każdej organizacji.
Przykładowy proces sprzedaży B2B
Na tym etapie szukamy informacji z rynku. Zbieramy informacje na temat naszych klientów, sprawdzamy, jak działa konkurencja.
Analiza strategii sprzedaży, czyli weryfikujemy czy następujące elementy są w firmie rozpoznane:
- co sprzedajemy
- do jakich segmentów
- z jakim USP
Prospecting to proces poszukiwania nowych klientów i ich kwalifikacji. Na tym etapie przygotowujemy listę osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszymi produktami lub usługami B2B czy B2C. Decydujemy tutaj o kanałach pozyskiwania leadów np. cold e-maile, telefony, networking, programy rekomendacji, itd.
Jeżeli nasze działania marketingowe i prospectingowe będą skuteczne to zaczniemy budować bazę potencjalnych klientów (tzw. leadów). Bardzo ważne, aby mieć pomysł na segmentację napływających leadów oraz wytworzyć kontaktu.
Poddajemy analizie działania marketingowe, jakie są punkty styku działań sprzedażowych i marketingowych. Jak wygląda strategia, czy stawiamy na outreach czy inbound marketing.
Badanie potrzeb to zbieranie informacji o problemach, potrzebach i oczekiwaniach klientów co do naszych produktów i usług. To kluczowy element działania dobrych handlowców. Weryfikujemy w jaki sposób jest realizowane takie badanie potrzeb.
Czyli moment, gdy klient dowiaduje się o szczegółach naszego produktu lub usługi oraz otrzymuje ofertę.
Negocjacje to część procesu sprzedaży i prowadzenia rozmów z klientami. Każda ze stron ma swoje potrzeby i oczekiwania względem współpracy. Negocjacje służą wypracowaniu porozumienia.
Kluczowy element w procesie sprzedaży B2B – uzyskanie zgody na zakup produktu lub usługi. Istnieje wiele technik sprzedaży B2B, technik zamykania sprzedaży (lub inaczej finalizacji sprzedaży), warto je znać i odpowiednio dobierać.
Bardzo często dobrą praktyką jest uruchamianie procesów obsługi klienta jeszcze przed rozpoczęciem świadczenia naszej usługi, aby klient wiedział, że w każdej chwili może do nas się zwrócić.
Kontakt z klientem po domknięciu pierwszej sprzedaży. Jako partnerzy biznesowi pozostajemy w kontakcie, aby klient czuł, że w każdej chwili jesteśmy dla niego dostępni.
Kiedy warto usprawniać proces sprzedaży B2B
-
Handlowcy osiągają bardzo różne wyniki sprzedaży
-
Zespół marketingu jest odcięty od handlowców i klientów
-
Nasza sprzedaż jest w dużej mierze przypadkowa
-
Zgadujemy kto jest naszym klientem
-
Nasza strategia sprzedaży zakłada: "sprzedaż do wszystkich"
-
Brak analityki sprzedażowej
-
Spadający poziom klientów powracających
Dlaczego warto uporządkować proces sprzedaży?
Wiemy, że proces sprzedaży jest często bardzo intymną częścią naszego przedsiębiorstwa i dlatego z tak wielką ostrożnością podchodzimy do jego ulepszania. W wielu firmach B2B, jest to proces złożony. Klient przed podjęciem decyzji wykonuje dokładny research i rozważa różne opcje – zarówno Twoje, jak i konkurencji. Często na tym etapie kontaktuje się z firmą, aby poznać ofertę. Trafia więc do pracowników działu sprzedaży lub handlowców.
To od ich działań zależy, czy klient zdecyduje się na zakup. Z naszego doświadczenia widzimy, że fundamentalnie nie ma złych i dobrych sprzedawców. Tymi dobrymi są zazwyczaj Ci, którzy kiedyś pozyskali dobry warsztat pracy i teraz go samodzielnie rozwijają.
Umów się z nami na konsultację, a pomożemy zbudować taki warsztat w Twojej organizacji.
Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz naszemu konsultantowi. Podczas takiej rozmowy opowiemy w jaki sposób pracujemy i jak rozwiązaliśmy podobne wyzwaniami. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie optymalizacja poszczególnych etapów procesu sprzedaży?
Na czym polega doradztwo w sprzedaży B2B?
Doradztwo w sprzedaży to włączenie w proces zewnętrznego eksperta, który zajmie się jego optymalizacją. To współpraca, która nie wymaga czasochłonnych rekrutacji i zatrudniania specjalisty na stałe.
Współpracujemy z firmami działającymi w różnych branżach. Dobrze znamy procesy sprzedażowe i kierujące nimi mechanizmy oraz wiemy, jak je usprawnić i przełożyć na konkretne działania do wykonania przez dział handlowy.
Skorzystanie z doradztwa w sprzedaży B2B to jednak nie tylko konsultacje i zalecenia do wdrożenia. W Qmatch pracujemy ramię w ramię z managerami i pomagamy wprowadzić zmiany w organizacji i poszczególnych zespołach. Na bieżąco sprawdzamy też efekty i wprowadzamy modyfikacje, aby realizować założone cele firmy.

Jak wygląda współpraca z nami?
Współpracując z klientami z różnych obszarów, zawsze szukamy skutecznych sposobów na zwiększenie wyników finansowych firmy. Pomożemy stworzyć skuteczny proces sprzedażowy B2B w Twojej firmie

Zaufały nam firmy





















Czy warto skorzystać z usług doradztwa sprzedażowego?
Czy warto skorzystać z usług doradztwa sprzedażowego i wsparcia przy poprawie procesu sprzedaży B2B?



Doradztwo sprzedażowe - jakie są koszty?
Koszty doradztwa sprzedażowego wyliczamy tak, aby z naszych usług mogły skorzystać także małe i średnie przedsiębiorstwa.
Współpracujemy z:
- firmami, które zaczynają się skalować i potrzebują wsparcia w profesjonalizacji swoich działań
- spółkami właścicielskimi i rodzinnymi, którym zależy na wprowadzeniu usprawnień w procesach
- firmami w których działy handlowe odnotowują spadki sprzedaży
- formaty z branż produkcyjnych i usługowych
Zależy nam na tym, aby jak najwięcej firm mogło korzystać z usług doradztwa sprzedaży, niezależnie od etapu rozwoju na, którym się znajdują.
Firmom na wczesnym etapie rozwoju pomagamy budować procesy sprzedażowe przekładające się na rosnące wyniki finansowe firmy, a organizacjom, które nie są zadowolone ze swoich procesów sprzedaży, pomagamy je udoskonalić i zoptymalizować.
Pierwszym krokiem jest zawsze darmowa konsultacja. Podczas takiego spotkania porozmawiamy o potrzebach i wyzwaniach w sprzedaży, z którymi mierzy się Twoja firma i dobierzemy odpowiednie rozwiązania.
Opowiedz z jakim wyzwaniem się mierzysz naszemu konsultantowi. Podczas takiej rozmowy opowiemy w jaki sposób pracujemy i jak rozwiązaliśmy podobne wyzwaniami. Wspólnie wypracujemy możliwe kierunki współpracy!

Umów konsultację
Pracujemy z różnymi organizacjami:
- firmy rodzinne i właścicielskie
- firmy handlowe, usługowe, produkcyjne
- spółki technologiczne
- szybko rosnące małe firmy
Rozumiemy, że każda z tych firm mierzy się z innymi wyzwaniami. Odpowiednio dopasujemy rozwiązania do potrzeb i skali Twojego biznesu.
Darmowa wiedza i rozwiązania, które możesz wdrażać w swojej firmie
Nie masz czasu samodzielnie szukać wartościowej wiedzy i dobrych praktyk, które możesz wdrożyć w firmie?
Zapisz się na nasz newsletter i otrzymaj dostęp do treści, z którymi rozwiniesz swoją firmę.
Przygotujemy dla Ciebie wyselekcjonowane treści i sprawdzone rozwiązania, które możesz wdrażać w firmie.
Zyskasz dostęp do wiedzy i dodatkowych materiałów.